Rallylydnadstävling på Gnesta-Trosa BK 1 juli 2012 med Breeze

Måste erkänna att det var himla skönt att vara i stugan när det var tävling i Gnesta:) Tog vällan 10 minuter att åka dit, knappt...Ville vara där i god tid & kolla in läget & självklart tog jag bara med mig Breeze:)
Dom andra skulle komma när det närmade sig start...
 
Tävlingen hade så himla många anmälda så att dom tom fick flytta tävlingen från klubben till Hagstumosse IP. Alla klasser ordnades så jag kunde kika på dom högre klasserna...Även min nybörjarklass var delad på 2 dvs 2 domare & 2 separata tävlingar...
 
Jag & Breeze fick startnr 13 i Nybörjare A, domare var
 
Vi fick inte ngn banskiss förrän vi gått banan....Å oj banan innehöll ALLA "svårigheter" både stå från sitt, läggande under gång & sååå 3 steg bakåt...Men å andra sidan så hade jag ju tränat dom däringa rackarns 3 steg bakåt så jag tom kunde dom i drömmen:) Den innehöll även 2 slalom & 1 sepentin. Den såg svår ut men kändes OK att gå...
Breeze var lite seg det var ju dagen efter en agilitytävling...tänkte först att hmmm inge bra att tävla Rally dagen efter agility.
Men...när jag tränade på dom "svåra" momenten innan vi skulle starta gick det KANONERS! Hon var med mig till 100% GILLAS!
 
Ja så var det våran tur & oj oj oj vad BRA det kändes! Breeze hade full koll på mig under hala banan:) Läggandet under gång, ja där small hon i backen under gång GILLAS! Ståendet från sitt, inga problem:) Däremot så var hon inte riktigt med i 270 o under springet....men momentet efter var sitt nos mot nos & smack direkt från spring så fixade hon det galant..:) Sist var 3 steg bakåt & dom satt oxå som perfekt GILLAS!
När jag sprang ut från banan så kändes det...TOPPENBRA!
 
Väntan på prisutdelningen blev låååång....Men den som väntar på ngt gott....
Breeze & jag VANN nybörjare A med 95 poäng!! Jösses vilken Rallystjärna jag har!!!!
 
Domarens kommentar: "Jisses så glad man blir när man ser er. Toppen samarbete. Snyggt läggande under gång. Fortsätt så här så går ni mot toppen."
 
Hmmm har jag en Rallystjärna eller "leeer"
 
Breeze VINNARE på 95 poäng!
 
Vi fick bla en hängare i trä formad som en skämthund...
 
 
Breeze min Rallystjärna!
 
Japp nu har vi fått våran Rallytitel:) Uppflyttade till Fortsättningsklassen var vi ju redan genom att vi fick 100 poäng i Nacka..:) Nu satsar vi på Fortsättningsklassen, har redan anmält till tävling i augusti & september med både Breeze & Trizz:)
 
Ett stort GRATTIS även till Agneta med Dino & Tessan med Jappe för godkända poäng! Extra Grattis till Tessan som oxå tog sin 3:e!
 
Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Eva o Leffe

Grattis Breeze o matte Marie.
Något riktigt slaskigt till Breeze o ett glas rött till matte.
Medaljen passar Breeze. :)
Hälsar Leffe med familj

2012-07-07 @ 10:01:38
Postat av: Marie G

Tackar:)
Breeze fick mycket gott kan jag lova & japp jag firade med Red Gold:)

2012-07-07 @ 11:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0