Nu är Trizz & Lilltjejen hemma i stan igen & klorna är klippta på lillan:)

I måndags morse packade jag in Trizz & lilltjejen i bilen för hemfärd till stan igen....Tillråga på allt så var det -10 grader ute...Men Lillan var väl inpackad i buren med massor av plädar runtom så varm höll hon sig hela tiden.
Breeze & Milloo fick stanna kvar på landet. kände att det var lugnast så...Dels för Trizz skull & så för att dom faktiskt fortfarande smäller suck...

Väl hemma så var det bara att göra iordning en valpbädd bestående av en pallkrage med mysfyllning precis nedanför sängen.
Ja nu är dom alltså hemma & allt är så lugnt & skönt....Jag känner mig dock som en hönsmamma, så fort lilltjejen låter & hon kan låta kan jag lova...så vaknar jag & måste kolla vad det är. Oftast är det att det tar alldeles för lång tid att hitta rätt tutte suck...är helt övertygad om att hon kommer att få temperament ha,ha,ha...

För övrigt så äter hon mest hela tiden till skillnad från Trizz då som inte gör det..Men jag antar att Trizz får i sig det hon behöver med lite extra tillskott i form av "pastan", men den gillar hon skarpt som tur är!!!
Däremot så har hon nu börjat rata Energifodret från Royal:( Precis som vanligt, hon äter det mesta i  några dagar upp till 1 vecka sedan är det stopp:(

Har oxå klippt klorna på lilltjejen, det gick hur bra som helst så klart:) Hon la sig snabbt till rätta & så sov hon mest under hela klippningen:) Höll nästan på att missa sporrarna suck men dom kom med dom oxå...Lite mysgos & sedan ner till valpbädden igen...

Å så har jag i princip bestämt mig för vad hon ska heta, ska bara suga på namnkaramellen en dag till sedan så ska jag ha bestämt mig.
Vill verkligen TACKA alla för era roliga, annorlunda, spännande, vanliga, ovanliga namnförslag på T!!! Har haft massor av förslag att fundera över, men som sagt nu är det nästan bestämt...:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja idag har det smällt på, blir galen på smällandet GRRR.



Så ni är tillbaka i stan, kanske man kan få komma förbi någon dag och titta på lilltjejen :)



Ha det bra

2012-01-10 @ 21:00:43
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Lotta

Välkommen till tokstan då?

Kanske kan ses nån dag??

Jag bara längtar efter att få höra vad prinsessan ska heta, nyfiken....det är mitt mellan namn!



Kram

Lotta med Lapparna

2012-01-11 @ 12:24:34
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Hmmm ja Tack, känns vällan sisådär att vara tillbaka i Tokstan...

Självklart får ni komma förbi & kika på henne, kanske i slutet av nästa vecka, då är hon 3 veckor...



Ha det bra tjejer, Kramisar

2012-01-12 @ 09:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0