Hipp hipp hurra för Milli & Blåndie på deras 1-års dag!!!!

Här kommer att JÄTTAGRATTIS till Milli & Familjen Johansson & Blåndie med matte My på "valparnas" 1-års dag!

Ja jösses vad fort tiden går i bland....


Blåndie & Milli 7 veckor


Blåndie 8 veckor




Milli som valp när hon precis hämtas vid 8 veckor


Milli 1 år foto: familjen Johansson

Här kommer några rader från Milli´s familj:

Och TACK för Milli! Idag fyller hon 1 år och det må jag säga, hon har artat sig mycket väl. Om ett par veckor ska vi väga och mäta henne hos veterinären i samband med vaccinationen. Jag skulle gissa att hon ligger i närheten av Triss. Det har ordnat sig så väl att hon nästan aldrig behöver lämnas ensam. Vi är ju en stor familj, även om ett par tre stycken nu under året har flyttat hemifrån. Jag jobbar mestadels hemifrån, Anna pluggar på distans och de minsta döttrarna slutar skolan kl 13 ett par dagar i veckan. Jag skulle uppskatta det till sammanlagt 10 timmar som hon har varit själv, så här hennes första år. Hon känns oerhört trygg och frisk på alla sätt. Hennes vackra utseende beröms ofta av förbipasserande och flera andra hundägare frågar om vi verkligen inte ska ställa ut henne. Vi leker väl inte så där superfantastiskt med henne, men vi gör så gott vi kan. Hon får leta saker, brottas med grannhundarna, hoppa över några hinder och krypa under andra. Inkallningen fungerar så där, bra (förstås) när inget annat pockar på, men sämre om en fågel eller katt springer förbi (och det gör det). Vi har henne därför nästan alltid i koppel, men ambitionen är att hon ska få vara så fri det bara går. Hon verkar vara på äthumör i omgångar. Hon har aldrig varit klen och aldrig knubbig. Hon kräks just nu lite oftare, men det verkar vara pga. märkliga saker hon stoppat i sig under promenaden. Hon har aldrig mått dåligt mer än någon timme. Tänderna känns superfina, inget plack vad jag kan se och andedräkten är fräsch.


TACK mina underbara valpköpare för att ni bara är bäst med era/mina underbara "valpar" som nu blivit 1 år!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0