Tia 5 veckor



Har igentligen massor att berätta om, det händer ju så mkt i Tias liv just nu:) Varje dag innehåller ngt som man bara ler av...:) Hon är sååå go min Tia....Eller Duracellen som hon kallas till vardags. Japp hon liksom stutsar på alla 4.a benen precis som en duracell & så kan hon hålla på lika länge oxå...
TUR att både bästa mamma Trizz & mormor Breeze är tåliga & står ut med hennes påhopp...
Å TUR för mig att jag får le & skratta så mkt!!! För hon verkligen förgyller ens dag det kan jag lova.....Full rulle från morgon till kväll...



Att lämna henne när vi ska på promis är inga problem, det är bara att ge henne ngt att tugga på så är hon nöjd. Däremot så gillar hoon inte att bli instängd bakom kompostgaller, då blir det liv. Men hon tystnar ganska fort som tur är. Speciellt eftersom att jag bor i lägenhet.
Tia har oxå fått följa med på några kortare promisar dock då sittandes under jackan i värmen. Men oj vad hon tittar..... 



Varje dag så har hon sitt halsband på, inte direkt jättepoppis men men det ska vara på....ibland så glömmer hon bort att hon har det på & så helt plötsligt så kommer hon på att hon har det PÅ sig & då blir det tvärstopp & så bara måste man klia...

Tyvärr så börjar hennes rackarns öron att se för anskrämliga ut:( Jag försöker att massera mest hela tiden för att försöka få till en tipp....men det blir nog att sätta i ngn form av kludd....

Tia har sin egen vilja, vilket jag verkligen gillar:) Skönt med "tuffa" icke veka sheltisar....Däremot så är det inte det lättaste att fota henne...:)



Tias nya leksak som hon fått av mormor:)


Breeze

Dom övriga i Sheltieligan då? Ja Milloo är kvar på landet men jag hoppas kunna ta hem honom snart. Men min mamma skriker högt för hon vill inte släppa honom ifrån sig....
Trizz ja hon är bara mamma & hon verkar nöjd med det, faktiskt. Breeze ja hon bara är...
Däremot så har jag dåligt samvete för att dom inte får göra ngt:( Visst dom får sina promisar & så som TUR är så har jag ett gäng Nina Ottosson´s aktiveringssaker. Dom räddar tjejernas hjärngympa....

HOPPAS dock att jag snart ska kunna röra mig lite mer så att dom får upp sin kondis. Men så länge min skitkropp inte vill vara med så ja då får dom "bara" sina vanliga promisar...Suck...Önskar verkligen att både dom & jag skulle kunna röra på oss ordentligt, men men nu går det inte:(

Får "skylla" på att jag inte kan lämna Tia för länge....

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0