Plockade fram lilla balansbommen till Tia

Min plan var ju att träna tunneln med Tia, men så kom jag ju på att SNÄLLA Elisabet på Kennel Hillfire gett mig det mesta som behövs för att träna bla valpar!!! Så i stället för tunneln så satte jag ihop den här lilla balansen

 

Allra först fick hon bara kolla in den, bra nyfiken var hon & stor tjejerna:)








Sen kom "vi" på att man även kunde träna på att gå under & det här var innan vi tränade på att gå över...

Tyvärr kunde jag inte fota när Tia gick över den för då var jag ju tvungen att hålla henne under fulll uppsikt...

Med i "paketet" fanns även lite prylar för att träna hopp & så självklart för en blivande agilityhund så ska man ju även träna ofta & mycket på att krypa under olika material. Då har man ju påbörjat säcken träningen. Så har jag gjort med alla mina valpar, dvs förberett säcken/tunnel träningen. Kan LOVA att det hinder Trizz haft allra lättast för förrutom tunneln är faktiskt säcken:)

Så nu fick Tia testa att både hoppa OBS! Det gjorde hon helt själv det var inte meningen "fniss"....& så fick hon ta sig igenom det här plastiga materialet som jag började med att ha högre därav hoppet sedan lägre & lägre innan hon helt var tvungen att krypa igenom för att komma åt godbiten på andra sidan. Det gjorde hon lätt som en plätt men så har jag faktiskt redan tränat henne på att gå igenom/under olika material bla filt & lakan.


Inte lätt att fota henne & just på den här bilden så kliar halsbandet....


Här är hon på väg bort under "hindret"


Tia jobbar BRA för godis:)


Trizz bjuder fortfarande dock mer sällan på en slurk:)

TACK Elisabet på Kennel Hillfire för allt material!!!
http://www.hillfire.se/


TACK Carina, min snälla granne för all hjälp med min blogg!!!
http://carinaduvefjord.blogg.se/


Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Sv. Ja vi lyckas visst inte alls träffas under våra promenader. Jag hoppas vi kan få till många träningstillfällen i vår :)

2012-02-19 @ 19:04:08
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Lotta

Du är flitig som en liten myra du, med din söta söta valp.

Mäste ses snart och ta en sväng.

Kram

Lotta med Lapparna

2012-02-20 @ 02:29:14
URL: http://anncha0117.worpdress.com
Postat av: Marie G

Carina, jag såg dock ryggen på er häromkvällen...Ja i vår kör vi på för fullt!!!

Lotta, du e för go du:) försöker aktivera Tia & dom stora tjejerna men ändå känns det som om jag inte hinner "allt" jag skulle vilja...

Så fort jag hittat Tia det perfekta hemmet DÅ tar vi en promis med fikakorg:)

KRAMISAR

2012-02-20 @ 10:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0