Träning i ridhuset

Ja här kommer inläggen i lite blandad ordning....men förra Onsdagen hade jag ordnadså hade vi kunde träna i ridhuset hos Sivan på Stall Rosengård dvs ridhuset som vi i lördags skulle tävla i. KUL att det var så pass många som kom:)
 
Dagen började med att jag åkte till SBK & hämtade allt material för att sedan efter träningen åka & lämna tillbaka allt...Tog sin lilla tid.
 
Själv hade jag lagt fokuset på att träna Milloo, det var ju han som skulle tävla...Men hans attityd var mer åt hållet Jdet är MITT ridhus vad gör ni andra här suck....När jag tränar där är jag ju alltid själv & då har det funkat bra...men nu nu när det var ett helt gäng andra hundar ja DÅ tuffade han till sig. Men han lugnade ner sig & fick tillbaka fokusen på TRÄNINGEN & på MIG! Så till slut gick det riktigt bra:) Men...förrutom sitt-stå som jag bara inte lyckas få stadga på:(
Breeze ja hon var som vanligt lite väl övertaggad när det väl var hennes tur...Hon gick nästan & gnisslade tänder & lät mest hela tiden...MEN hon gjorde det hon skulle:)
Trizz funkade oxå helt OK, henne körde jag oxå nybörjarbanan med & helt utan några direkta krav...Hon fick bara köra för att få göra ngt. Vill inte komma i konflikt med henne...
 
Kände mig nöjd i det stora hela över dagens träning...tror att dom andra oxå var rätt nöjda:)
 
 Foto: Agneta Kaveryd http://netabloggen.blogspot.se/
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0