Lite gott & blandat om Sheltieligan

Det är ju hur länge sedan som helst som jag uppdaterade min blogg.....men nu HOPPAS jag att det blir lite oftare:)
Men det är ju så att ibland så går det ner & så upp igen...
 
Min underbara Sheltieliga:)
 
Vilket fall som så har det "hänt" en hel del med Sheltieligan, eller njaaa vi har tränat, promenerat, cyklat mm,
En hel del Rallyträning har det blivit dels på SHK , Nykk, SBK & så här hemma på "mina" fina planer:)
Å än roligare är det ju att träna med andra hundnördar "leeer". Har tränat en del med Rally Brudarna ute i Bastmora & då har vi varit ganska så många, några färre på SBK & så på Nykk var det Carin med Ester & jag med min Sheltieliga. Ja för jag har tom kört Milloo på en nybörjarbana helt utan förträning, det ni!!! Tom Elisabet från Hillfire var nog allt lite impad:) Men JAG var nog mest förvånad över att han var så pass duktig!!!
 
Rally träningen med Trizz...ja den har verkligen gått ner & så lite lite upp & så neeeer igen! Så då testade jag att bara låta henne vara, ingen träning & ingen hjärngympa utan hon fick helt enkelt bara hänga på. Sedan åkte jag ut till klubben & körde lite Rally & hon gick BRA! Då kände jag ett lite hopp...men nästa gång gick det åt pipsvängen:( Tillråga på allt så har jag insett att hon är för liten för mig att grundträna:( Min kropp fixar INTE att böja mig så pass att hon får min hjälp vid dom olika övningarna...Trist som satan men men...Det gör vällan oxå att det känns ngt hopplöst just nu med våran träning i hop, min & Trizz alltså..
Vi är ju anmälda till Nybörjarklassen på Hölö-Mörkö BK på söndag men jag är ytterst tveksam OM vi ska tävla ihop...
Rallyträningen med Breeze går BRA! Men...hon blir lätt så pass taggad att hon går & nyper mig i brallorna & så går hon nästan & stutsar samtidigt som hon låter...Hmmm HON GILLAR att JOBBA:) Funderar tamifanken på om vi inte ska köra Lydnadsklass 2 på SBK i vår?!? Känner mig lite lite sugen...Men DÅ måste jag ha ngn att träna ihop med...
Passade oxå på att träna lite Rally hopp på Botkyra BK när jag hade vägarna förbi...Insåg ju att Breeze måste träna på låga hinder...Å nu var det inga problem alls....Hon hoppade som en agilityhund:)
 
Agilityträningen då? Ja den har nästan varit obefintlig....Visst vi har kört lite grann när vi varit på klubben men mest då dom "fasta" hindren typ slalom, Ahindret, balansen & gungan. När vi väl är där & tränar blir ju Ligan som galna...& det ger mig ju faktiskt dåligt samvete för AGILITY är ju det som dom gillar allra allra mest & bäst!!! Å så kan INTE jag köra dom:(
 
Har även cyklat med hela Ligan & det funkar kanoners:) Sätter fast Milloo & Trizz i Springern & så håller jag i Breeze. Men oftast får dom springa lösa eftersom att jag oftast cyklar när ingen annan är ute...Absolut allra skönast så:) Men nu börjar det ju bli mörkt så tidigt suck...
 
Hela ligan har oxå såklart hängt på när vi har "Powewalkat"...japp fick för mig att jag bara MÅSTE komma i gång med att GÅ & då gärna i sällskap av trevliga människor:) Så nu är vi på G dvs jag,Lena, Lisa med Ellen & Lotta med Lapparna:)
 
Ja det var lite kort om vad som hänt....har säkert missat ngt:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0