Debut i rallyfortsättning med Breeze

Ja då var det då dax att debutera Breeze i Fortsättningsklassen....Närmare bestämt på Haninge BK´s första officiella Rallytävling lördag den 25/8 2012.
 
Trizz var anmäld men vi var från början 4:e reserv....På fredagen var vi 3:e & på lördagen kom vi tydligen med. Men då hade jag redan bestämt mig för att INTE tävla henne. Det har liksom inte riktigt stämt mellan henne & mig på träningen, eller överhuvudtaget faktiskt den sista tiden:( Så jag har helt enkelt låtit henne vara....
 
Tillbaka till Breeze, hon var som vanligt taggad & banan var LÄTT...faktiskt. Man är vällan tävlingsmänniska:) Kände att det här ska vi klara OM inget händer...
Värmde upp som vanligt & gick fram för att vara redo när den före oss gick in..Men oj det ekipaget var nog inne mer än 5 minuter, troligen ännu längre...Så jag fick liksom börja om med uppvärmningen. Ja ja det var bara att bita ihop:)
Väl inne vid startskylten så var hon på väg att...lägga sig?!? Hmmm...sedan var första skylten:
1: 215. Snurren: Gick bra!
2: 212. Sväng vänster halt: Gick kanoners!
3: 207. Sitt-sidosteg höger-sitt: Gick kanoners!
4: 105. Helt om höger: Se ovan:)
5: 205. Sitt-stå-gå runt. Gick BRA!
6: 203. Hoppet. Hmmm Breeze SLOG i hindret som var typ 15 cm?! Hon hade aldrig hoppat så lågt "leer" = -5 poäng!
7: 115. Sakta.
8: 113. Sitt framför-höger ingång-sitt. Gick bra!
9: 214. Sitt-sväng vänster-1 steg-halt. Gick kanoners!
10: 127. Tysken. Gick fin fint!
11: 126. Sitt-språng marsch. Gick BRA!
12: 128. Sitt-gå runt. Här rörde hon tassarna= -1 minus poäng!
13: 105. Helt om höger. Gick fin fint!
14: 106. Helt om vänster. Gick oxå fint!
MÅL!
 
Kände när vi sprang av banan att vi hade fixat godkända poäng!!! Kände dock att vi inte riktigt låg på 100:)
 
Poäng: 93
Plac: 5/20
Domare: Katarina Strömberg
Kommentar från domaren: Mjukt & trevligt. Snyggt jobbat.
 
Hmm hade inte min Agilitystjärna slagit i hopphindret hade vi haft...98 poäng på våran debut!!! Men jag är sååå NÖJD med 93 poäng & godkänt!!! Tjohooo "bara" 2 godkända till så har vi ytterligare en titel!!!
Mmm min Agilitystjärna är även en RallyBruds stjärna!!!
 
Min Breeze:)
 
Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0