Träningskväll med Veronica Bache för mig & Trizz

Nykvarns Lokala kennelklubb hade inbjudit till några kvällar för Veronica Bache & självklart var jag snabb att anmäla mig & Trizz:) Sedan såg jag att det även blivit ett återbud till kvällen den 18/4 kl. 18.00-21.00. Var då lika snabb att anmäla...dock kollade jag inte på vilken nivå ekipagen skulle vara på. Ja ja...


Veronica Bache

När vi byggt banan så kände jag lite "gulp" kommer vi fixa det här?!?! Jag & Trizz hade ju inte kört ngn agility sedan i höstas & så hamnar man i en grupp med bla en fd landslagsförare ha,ha,ha...Ja ja det var bara att gilla läget:) Å oj oj oj vilken hund jag har i Trizz!!! Givetvis så körde vi banan i kombinatoner & jösses vad BRA det gick trots allt! Är så himla himla NÖJD med min Trizz & med Veronica som instruktör!!! Hon kan verkligen plocka fram det bästa ur oss förare GILLAS!

   


Vi körde bla blindbyten, Tysken, "bowlingen" mfl.

Trizz hade ett otroligt sug & låste himla bra på hinder:) Jag hade inga problem med att "bowla" ut henne till hinder samtidigt som jag drog åt ett annat håll= hinder. Var bara tvungen att ha is i magen & lita på min hund...Veronica sa tom att "du inte behövde ha så bråttom, du hinner ändå"...Hmm å hur ofta har jag hört det tidigare??? Precis aldrig:) Men eftersom att Trizz hade ett så BRA sug/låsning på hinder så var det faktiskt så att jag hann!!! Kändes helt underbart!

Fick många bra tips på hur jag ska fortsätta att träna... 

Sedan var det BRA & NYTTIGT att se duktiga bla Mickis & Pirjo. Dom tävlar ju nästan varje helg så dom var "varma i agilityn". Till skillnad från mig & Trizz. Men nu tror jag på måttot " Vila sig i form"!!!

Sedan filmade snälla Peter några av mina kombinationer, så nyttigt att se! Hmmm å jag som trodde jag sprang men på filmen ser det ju ut som om jag lullar...TUR att jag har en hund som förstår sig på sin virrige matte:)

TACK Veronica Bache för en helt suverän kväll!!!!

Nu ser jag fram emot nästa träning för Veronica som blir 9/5:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0