Jag har tävlat Milloo & Trizz i Nacka

Av ngn anledning så anmälde jag mig, Milloo & Trizz till hopp 1:an i Nacka Lördag den 21/4. Ingen annan från "oss" skulle dit men men det var bara att åka själv...
Skulle ju bara starta i hopp klass 1 small med Trizz & sedan i hopp 1:an medium med Milloo.

Det bästa med Nacka är att om man kommer tidigt så får man parkera väldigt nära banan, jag stod inte mer än ca 20 meter från banan. Så jag hade allt kvar i bilen, tog dock ut stolen ett tag & satt & kollade några lopp...

Började med Trizz som kändes lagom på G....Domare var Yvonne Ahlin & jag tyckte att hennes bana var ganska Ok & det kändes lite som om det skulle kunna funka. Hade ju bara positivt i huvudet efter kvällskursen med Trizz för Veronica. Men oj vad fort jag kom ner på jorden....

Starten var 2 hopphinder som stod lite på tvären men ändå med en rak linje sedan skulle hon in i långa tunneln genom att svänga vänster. Men vad händer?! Jo Trizz hoppar rakt in i första hindret?!?! Vet inte varför men hon fick iallafall inte solen i ögonen för den lös med sin frånvaro...Kanske att jag glömde säga Hoppa efter släppkommandot?! Men å andra sidan så brukar jag inte säga hoppa vid starten, bara Fram! eller brukar jag kanske det?!? Vilket fall så sprang hon förbi hinder nr 2 & jag såg på henne att hon inte riktigt gillade läget efter "dyket" såg dock att hon inte haltade. Sket i disken utan skickade in henne i tunneln...men efter tunneln så sprang hon fram till den sittande funktionären & skulle upp i knät?!? MIN Trizz?!?! Snacka om att jag blev förvånad över just det beteendet...Hon brukar INTE försöka hoppa upp i okändas knän.

Nåja efter det så kände jag bara att NU KÖR VI! Å det gjorde vi...eller iallafall jag. Visst Trizz sög på hindren & fixade det himla bra fram till slalomet som hon mer eller mindre "nonchade"..:( Tog inte om utan öste bara på framåt, kände att jag inte ville tjaffsa, träna får vi gör hemma. Efter det så blev det full rulle på min Trizz igen:)
Det var den årsdebuten det...nu är det bara att ta nya tag på nästa tävling!

Sedan var det dax för min att tävlingsdebutera i hoppklass med min prins Milloo:) Det var samma bana som med Trizz, fick dock planera om lite lite grann inför Milles lopp.

Jösses vad ROLIG han är att köra min Prins Milloo:) Allt gick kanoners tills jag inte hann med honom efter 3:e tunneln där skulle jag göra ett blindbyte till tunnel nr 4..Mille kom alldeles för långt ut & sprang helt klart förbi tunnelingången (som jag såg eftersom att jag stod så till). Vi hade alltså 5 fel= ingen pinne:( chansade däefetr lite & litade på honom vilket resulterade i att han sprang förbi muren:( Där förlorade vi även lite i tid eftersom att jag tog om...men i mål kom vi med....5 fel?!? Nej! Vi fick aldrig ngn vägran på tunneln:( ja ja...inget att göra det var bara att vara GLAD över 5 fel+ lite tidsfel. Men om inte OM hade varit så hade jag såklart INTE vågad så mkt efter tunnelvägran som inte var ng vägran å ja DÅ hade vi fått våran pinne...
Nu kom vi i stället 6:a & fick en kylduk att ha i buren/bädden:)

Min kropp var fullproppad med div piller allt för att fixa två lopp:( Men ibland så bara måste jag få klara ngt utan att "falla"ihop....Vet att när dom släpper ja DÅ får jag 1000 fallt igen, men det får jag ta. Det får inte förta glädjen av att ha kunnat tävla mina stjärnor:)

Agilitytävling på Nacka BK lördag 21/4 2012
Domare: Yvonne Ahlin

Hopp 1 small:
Trizz DISK!

Hopp 1 medium med Milloo

Ref tid: 41 sek
Tid: 42,51
Fel: 5
Tidsfel: 1,51
Plac: 6/38 15 st i mål
Pris: Kylduk

Nu har jag anmält till fler agilitytävlingar under maj...med både Trizz & Milloo:) Snälla Birgitta har lovat att köra Breeze i hopp 2:an i Stockholm Södra:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hallåj.

Det var kul att se lite uppdateringar på bloggen. Mycket har du gjort.

Jag kommer på prommisar så fort jag kan, tisdagar blir det snart Rallylydnad för Taito.



Kram

Lotta med Lapparna

2012-04-26 @ 19:20:26
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Hallojsan, ja det har varit himla dåligt med blogguppdateringer:(

Ja & jag ska ju gå helgkursen nästa helg, ska bli KUL!

Hmm jag kommer inte på dom närmsta 4 tisdagarna, ska gå en vidareutbildning i agility:)

Ha det bäst, kramisar

2012-04-26 @ 23:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0