Agilitytävling i Kungsör 3/9 2011 för Breeze, Milloo & Trizz

Nu kan vi snacka upp före tuppen...Men morgonen var ju supermysig:) Så jag passade på att traska iväg & möta upp Jörgen & Ingrid. Gick väldigt lugnt, ville ju vila kroppen så mkt det bara gick. För i dag var det första dagen på länge utan gördeln...
Funderade dock mycket på OM jag skulle kunna köra Trizz eller inte...Bestämde mig för att vänta tills det var dax för start för att då se om jag skulle våga testa...

Kungsör 3/9 2011

Hoppklass 1 small Reftid: 48 sek Banlängd: 154 m Domare: Eric Henriksen

Jag & Trizz:
Gick rackarns bra, förrutom ett långsamt slalom..Men hon var MED mig, lyssnade & var fokuserad GILLAS! Kände att vi hade ett bra lopp på G, tills....sista jävla hopphindret som hon av ngn anledning sprang förbi grrr......Å jag var så himla irriterad när vi kom i mål & ja jag vet att det är för jävligt....men FAN att hon inte kunde ta sista hopphindret:( För OM hon hade gjort det hade vi fått pinne:) Men icke gjorde hon det....
Men efter att ha gått av mig värsta "ilskan" så är det nu glömt, den där missen...För hela loppet i övrigt var ju helt klart godkänt...Men OM jag bara hade kunnat springa då tror jag inte att Trizz hade missat det där sista hoppet...Snacka om att förstöra för sin hund, känns så himla trist:( Jag var inte arg på Trizz utan mig jävla förbannad på hela MIN situation, just det där att inte kunna...Eller liiite sur var jag nog trots allt på henne men bara lite...:)

Resultat: 5 fel Plac: 9/27 Vinst: Vinrött koppel

Hoppklass 1 medium:

Ingrid & Milloo
: DISK, men i det stora hela så var det ett BRA lopp:) Ingrid kom ihåg banan:) & man såg att dom jobbade tillsammans, KUL! Tyvärr så blev det en disk...

Hoppklass 2 medium:

Birgitta & Breeze:
DISK, men fram till disken så såg det BRA ut!!! Så nära pinne....Men det verkar som om Breeze INTE ska ha den där sista hopp 2 pinnen:(

Agilityklass 1 small Reftid: 59 sek Banlängd: 171 m Domare: Ewa Lundin

Jag & Trizz:
Ett BRA lopp, men ännu ett segt slalom:( Däremot så kändes det som om vi även i denna klass var på samma planet, jajamensan!!! Kändes himla himla bra(förrutom slalomet) ända tills det där jävla näst sisita hopphindret:( Blir så förbenat jäkla sur..på att ännu ett lopp missat en pinne pga av att JAG inte kan jobba med min hund i det tempo som krävs suck...Hade vi bara fixat det där näst sista hoppet hade vi fått en pinne...

Resultat. 5 fel plac 5/29 fick en Rosett samt en tyggodisbag med godis

Agilityklass 1 medium:

Ingrid & Milloo:
Ett hyffsat bra lopp, lite mer stressat & okoncentrerat...än hopploppet. Men det syns att dom är på G, KUL!!! Igentligen helt otroligt att det funkar när dom bara tränat ett fåtal gånger ihop...Ingrids mål med loppet var att INTE diska sig...men tyvärr så blev det en DISK. Mille missade en slalom pinne & Ingrid fortsatte till däcket=disk..Men nu blev Ingrid så himla peppad så i morgon kör hon Milloo trots jobb...KUL!!!

Agilityklass 3 medium Reftid: 50 sek Banlängd: 178 m & Domare Sven Åfeldt

Birgitta & Breeze:
Oj vilket BRA lopp! Visst lite sent här & där men Birgitta fokuserade på att JOBBA hela loppet vilket resulterade i ett NOLLAT lopp!!! Jippie! Bra avslut på dagen...

Resultat: 0 fel plac 12/42 (14 nollor)

Summering av min dag: Eftersom att jag kände så himla stor frustration över min egen kapacitet så funderar jag allvarligt på om jag överhuvudtaget ska fortsätta köra agility med Trizz...Men nu är det ju bara så att Trizz verkligen bara älskar att köra, men frågan är om JAG klarar av att sänka mina krav när jag väl kan köra?! Kan jag verkligen bara köra för att aktivera min hund?! Fixar jag av att lulla runt då & då på klubben & träna lite "lek"agility??? Eller ska jag fortsätta som nu & träna alla 3 år ut & år in på korta kombinatoner/övningar & vara nöjd?! Måste verkligen fundera på framtiden...
Fick ett tips om att "Börja med Rallylydnad, det skulle nog även du fixa"....

Till råga på allt så behöll jag Birgittas bilnycklar i fickan så att vi fick åka tillbaka till Kungsör & lämna dom, blir sååå trött på mig själv:( Nä det är nog dax att satsa på ngt annat typ...släktforskning.

TACK

- Jörgen & Ingrid för att jag fick åka med er!

- Ingrid för att du körde min Milloo!

- Birgitta för att du körde min Breeze bla NOLLA i agilityklass 3!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0