Agilitykurs gång 2 med Trizz

Äntligen var det åter onsdag & agilitykurs med Trizz för Linda på SBK:)

Men först så åkte jag ut till klubben & körde lite med både Breeze & Milloo:) Ville testa hur OM Mille skulle funka & köra lite lite grann...Å visst fixade han det galant, dock fick han köra ytterst lite men ändå han fick KÖRA! Ingen tendens till hälta verken under eller efter GILLAS!!! Breeze fick köra för körandes skull liksom...Om hon är med & inte får köra ja då är hon inte rolig:( Så självklart fick även hon köra lite:)
Passade oxå på att köra Trizz i slomet både h & v, gick ganska hyffsat...men FARTEN finns INTE suck...

Sedan åkte jag till bruks & kursen. Den här gången började vi ute & fokusen var:

- Framförbyten
- Bakombyten

Bägge övningarna körde vi på samma "bana" dvs bara hopphinder & så en tunnel som avslut. Men eftersom att min jäkla skitkropp inte alls är med mig:( Så funderade jag allvarligt på OM jag överhuvudtaget skulle kunna köra ngt!? Körde ju lite på klubben men...DÅ stod jag still & lät hundarna jobba för belöningen..Inget som jag kan göra på kursen...
Men det var bara att bita ihop hårt som f.n & försöka...vill ju inte göra Trizz osäker genom att flippra ur..

-Framförbytena då? Jo Trizz är duktig men efter som att jag var som jag var i kväll så är jag trots allt nöjd...Framförbytena funkar & hon lyssnar bara JAG har rätt attityd/fokus/timing....

- Bakombytena, hmmm en handlingstyp som skulle passa mig perfekt eller?!? Japp det gör dom men...efter första rundan som Trizz hade SUG & DRIV framåt men där jag såklart klanatade mig lite suck..Tror dock inte att hon märkte så himla mkt...Hon fick ju sin belöning, men det är klart att hon känner att jag inte är med på "banan". Det märktes nämligen till omgång 2 DÅ hade hon mkt mer fokus på mig, blev mer frågande inge bra:( Det betyder ju att jag är SEN & troligen OTYDLIG i min handling, grrrrr......
Tyvärr så fixade jag INTE att hålla ihop kroppen hela övningen, SKIT!!! Trots att jag försökte undvika att föra över det till Trizz så märkte hon såklart att jag inte var på G....Belöna hunden, vilket jag så klart gjorde!!!

Fick några kloka ord av Linda & det var bla att låta Trizz JOBBA FÖRE & att jag skulle ta det lugnare...Visa TYDLIGT & TIDIGT! med både kropp & armar/händer...

Efter fikat var det bara att bita idet sura äpplet & låte Trizz vara kvar i bilen & bara TITTA PÅ! Trist men...ändå kul att verkligen SE dom andra jobba utan att behöva fokusera på att värma upp/ner.

Kändes dock inge vidare kul att inte kunna köra...satan, skit & fan:(

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0