Jag & Trizz VANN riksmästerskapet & blev klubbmästare i small 2011 i dag!!!

I dag så var det dax för klubbens allra första Riksmästerskap i agility! Trots tyvärr väldigt lågt deltagarantal, "bara" 15 stycken?!?! så har det varit massor av jobb att få allt att fungera...Men det är KUL & då går det...

I går kväll så samlades ett troget gäng på klubben för att bygga banan & hängna in banområdet.
 TACK ALLA ni som kom & hjälpte till!!!

Ja sedan var det bara för mig att fixa allt annat, dvs startkort, listor för att inte tala om att hämta alla sponsorpriser:) Som sedan skulle delas upp...Det har tagit några timmar....

Som sagt i morse var det då dax, samling var det kl: 10.00 & då hade vi en genomgång & efter det var det banvandring på 15 minuter. Conny, domaren skulle nämligen vara föråkare med sin Zaza & då behövdes tiden...

Agilityklass:
Jag & Trizz
: Började bra men så fick hon för sig att inte hoppa hindret efter gungan:( Å TVÅ gånger?!?!Trodde jag men tydligen fick hon bara en vägring... Då kom hon i ngn form av nonchalant beteende mot mig av ngn anledning...suck! Hon tappade helt fokus & bara sprang runt & lyssnade inte... Ja ja efter att ha fått över henne så körde vi på...Dock så fick vi några tidsfel pga av vägringen/arna.

Resultat Agilityklass:
Hinderfel: 5
Tidsfel: 2.90
Summa fel: 7.90
Ref tid: 55 sek
Plac: 1/5

Hoppklass:
Jag & Trizz:
Nu gällde det "bara" för mig & Trizz att INTE bli diskade för våran värsta konkurrent hade en disk från agilityloppet...Å även denna klass så fick hon för sig att strula vid hopphindren så pass mkt att jag fick säga till på skarpen att hon faktiskt skulle HOPPA & inte lulla runt & titta på publiken...men på ett ställe blev hon helt nonchalant mot mig & sprang åter förbi ett hopphinder 2 gånger:( Oj vad jag fick jobba för att överhuvudtaget få henne ÖVER hopphindren?!? Kände att det var mkt mitt fel att hon blev osäker...Måste få till en träning innan Sörmlandscupen på Torsdag...

Resultat Hoppklass:
Hinderfel: 2x vägran= 10
Tidsfel: 8.70
Summa fel: 18.70
Ref tid: 51 sek
Plac: 3/5 men vi kom i MÅL!!!

TOTALT:
Så blev Trizz & jag RIKSMÄSTARE 2011 i small samt
KLUBBMÄSTARE för Södertälje avdelningen 2011!!!!


Agilityklass, medium
Breeze & Birgitta
: Oj vilket läckert lopp:) Så himla fokuserat & bra kört!!! Självklart räckte det till VINST!

Resultat:
Hinderfel: 0
Tidsfel:-
Summa fel: 0
Ref tid: 55 sek
Tid: 35 sek
Plac: 1/5

Milloo & Ingrid diskade sig tyvärr.....

Hoppklass, medium

Birgitta & Breeze:
Hmmm ett lopp jag tror Birgitta helst vill glömma...Dom DISKADE sig på första tunneln...Sedan gick inget som planerat...

Ingrid & Milloo: Disk...av ngn anledning så glömde Ingrid ta av Mille halsbandet..tror dock att hon inte gör om det. Nu hoppas jag att vi hinner få ihop en träning inför Katrineholm nästa helg, för då ska dom köra agility & hoppklasss 1:)

GRATTIS till RIKSMÄSTARNA & KLUBBMÄSTARNA 2011

Large: Elisabet Lyckhammar & Satí
Medium: Helena Evsäter & Ebba

TACK ALLA som hjälpte till före/unuder & efter tävlingen!

Ett JÄTTETACK till Agilityns sponsorer:

Tumba Hund & Katt, Solbo center i Tumba

CARPECANIS

Lotta´s Bikupa

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Tessan

GRATTIS! Det är ni väl värda! Lycka till i Katrineholm, jag kom inte med där men jag håller tummarna för er som åker! Kramar från Tessan m flock

2011-10-02 @ 12:12:46
URL: http://www.kennelprius.se
Postat av: Carina

GRATTIS!

2011-10-03 @ 20:47:26
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

TACKAR!!!



Synd att vi inte ses i Katrineholm, Tessan...Men vi kanske kan få till en träning???



Kram på er:)

2011-10-04 @ 21:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0