Första träffen på kantarellsöks kursen

Oj, vad KUL det var att gå kurs i att lära sin hund att hitta kantareller:) Hade lite flax så jag kunde köra både Breeze & Trizz GILLAS! Det mäktes att dom redan testat på att markera kantareller....
Men nu fick både jag & dom så klart köra helt från grunden. Kändes himla BRA, nu gäller det bara att jag TRÄNAR ofta ofta så att jag får tjejerna att verkligen förstå att hittar man en guling ja då får man gott godis!

  
Jag & Trizz letar, hittar & markerar kantarell:)
  

Både Breeze & Trizz verkade fatta vad & hur dom skulle göra GILLAS! 

Milloo gick ju med Svenerik & innan lunch jobbade han på bra min prins:) Tyvärr så började dom skjuta på en närliggande skjutbana efter lunch...Å precis just när Milloo skulle markera svamp:( Det innebar att han helt tappade fokus & bara stängde av..Så trist men inte mkt att göra ngt åt. Han fixar INTE när det smäller... Vi provade efter ett tag när det varit tyst ett tag men inte funkade det:( Så då beslöt vi att han fick vara...Efter ett tag så somnade han först på backen sedan i Sveneriks knä...Han stensov, antar att det släppte, spänningen av att ha hört smällandet...
Det är bara att träna under veckan & sedan hoppas att det inte smäller nästa tillfälle... 

   
Svenerik & Milloo
  


Marianne & Qina

 
Pia & Sazo



Tiden gick himla fort & kl: 15.00 var vi på väg hem...Kan lova att både 2 & 4-benta var trötta i huvudet...Men oj vad KUL det var!!!
Tydliga instruktioner & taggade hundar GILLAS! Nu ser jag fram emot nästa tillfälle!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0