Final i Sörmlandscupen & Milloo VANN i medium tillsammans med Birgitta!!!

I kväll var det då dax för FINAL i Sörmlandscupen på Nykvarns BK. Samling kl: 17.30 & första start small kl: 18.00.

Eftersom att Birgitta sagt att hon inte skulle komma så tog jag inte med Breeze...Tog alltså bara med mig Milloo som jag skulle testa att köra & så klart Trizz.

Hade anmält mig när jag såg att Birgitta kommit & då fick hon OM hon ville såklart köra min Prins...TUR att hon kom & TUR att hon ville köra honom:) Kände nämligan att min kropp troligen inte alls skulle gilla att jag skulle testa att kör honom oxå...Men nu ska jag INTE skriva ngt om hur JAG mår, då...blir jag bara deppig:(
Synd bara att jag inte hade med mig Breeze:( Hon ledde hela cupen inför kvällens final, kändes lite surt men men så blir det i bland. TUR då att jag har flera hundar som kan hävda sig:) Denna gång var det Milloo som fick visa framfötterna...
Det är så himla KUL att se Milloo & Birgitta på planen:) I agilityloppet så hade Mille lite för bråttom i slaomet så att han drog liiite för tidigt= 5 fel...I hoppklassen så nollade dom! Det betydde att dom hade chans på att vinna hela cupen...

Jag & Trizz var inte alls i fas i agilityklassen:( Trist då banan var "lätt"...Hon hade ingen fart & i slaomet så gick hon ur slalomet 2 gången?!? fattade ingenting men ngt måste ha doftat, för 3:e försöket så hoppade hon över just den pinnen hon gått ur 2 gg...Sedan var det rent sagt ett katastrofflopp:) Usch det var bara att bita ihop & HOPPAS på att det skulle gå bättre i hopploppet...Jo.jo chansen att just HOPPloppet skulle gå bättre hade jag väl inte direkt ngn stor förhoppning om...Men...jösses i hopploppet hade Trizz fart & sug framåt! Så pass mkt att min plan till hinder nr 7 helt försvann pga av att hon drog...plan typ 4 fick jag ta till....Var himla nöjd med loppet trots att just det tog alldeles för lång tid...Kändes BRA att avsluta med ett lopp som jag var NÖJD med!!!
Trizz KAN OM HON VILL!!!

Packade in allt i bilen & sedan var det bara att vänta på prisutdelningen...

Hoppklass, medium
2:a Birgitta & Milloo

Agilityklass, medium
3:a Birgitta & Milloo

Resultat Sörmlandscupen 2011 efter 5 deltävlingar!

Medium:
Birgitta & Milloo

Small:
Ingela & Korall

Large:
Birgitta & Zingo

Alla VINNARE kom från Södertälje BK!

Återkommer med tider & bilder

TACK Birgitta för att du körde min Prins till VINST!!!

GRATTIS Birgitta x2 & Ingela för VINSTEN i resp storlek!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Heja Heja!!

Och stort GRATTIS! till dina bästahundar.



Kram

Lotta med Lapparna

2011-10-07 @ 09:24:32
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

TACKAR TACKAR gör jag & Ligan så klart:)



Kramisar från oss:)

2011-10-07 @ 12:10:54
Postat av: Carina

Grattis,va kul att det går bra för er!

2011-10-08 @ 10:46:01
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tackar Carina:)

2011-10-08 @ 21:24:21
Postat av: Kristina med labbarna

Grattis

2011-10-10 @ 09:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0