Världens bästa Leffe har varit på besök

Matte Eva ringde & frågade om jag skulle kunna tänka mig att ha Leffe några dagar...Ähhh SJÄLKLART!!! Trots att orsaken inte var lika rolig dock...Men som sagt jag skulle ALDRIG säga nej till att ta emot någon utav "mina" valpar när det krisar....Å så skulle ju JAG få rå om Bingo Leffe under 4 dagar, tjohoo!!!

Det var himla mysigt att få rå om min "lilla" Bingo Leffe:) Han kom på söndagen & då var det bara att se till att han fick lära sig min flock...Det gick himla bra men jag var bara tvungen att hålla lite koll på honom & Mille. Leffe lärde sig dock snabbt sin plats i flocken.

Sedan var det lite mys att han hade full koll/fokus på mig hela tiden. Han skulle vara nära, helst i famnen & på natten sov han precis nedanför min säng i bädden. Mille fick dock sova nere i storstugan....

På måndagen så la jag ett kort viltspår till min liga + såklart till Leffe. Leffe har ju godkänt Anlagstest:) Så det här lilla aktiveringsspåret klarade han med glans:)

Elisabet hade förvillat sig när hon la sitt spår till Gossi...Så det slutade med att jag fick hämta Breeze som klockrent gick RÄTT & hittade den "förlorade" klöven! Breeze är ju för DUKTIG, vilken sheltie:) Hon gick klockrent RAKT i spåret, tror jag eftersom att hon INTE snurrade runt som Elisabet...fniss! TUR att jag har hundar som kan rädda en klöv! 

Leffe hösten 2011


Mamma Breeze med sin son Leffe


Leffe var himla KUL att ha, han gick lös & hade stenkoll på mig GILLAS! Vi var oxå ut till klubben flera gånger & då körde jag honom lite i agility. Bara för att han skulle få göra ngt...Slalomen ville han dock gå varannan pinne varje gång...hmmm. Till slut fick jag honom att gå rätt hela slalomet:) Jubel! Körde bara tunnlarna, säcken slalomet & några hopp med honom. KUL var det!
Men oj vad tiden går fort...snart blev det torsdag & Leffe skulle åka hem...Lite tomt blev det faktiskt.Men det var trots allt skönt att han kunde åka hem till matte Eva & husse Hans igen....

Kika på vad JAG & min liga fick som TACK för att vi hade hade hand om världens Bästa Leffe:)



Å så ölen som Leffe är döpt efter, Leffe ölen:)


Det här fick ligan från Leffe:)
  
 
  


TACK snälla matte Eva & husse Hasse för dom fina presenterna & TACK för att vi fick rå om Leffe:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0