Det har blivit mycket agilityträning, en hel del viltspår & så efterlyser jag klövar!

Har faktiskt varit på klubben extremt mycket nu under hösten & tränat agility! Har varit ute med olika, lika intresserade av agility som jag:)

Tyvärr så har ju min kropp strejkat så det har mest blivit att jag nött på ensklida hinder, men å andra sidan så har faktiskt Trizz ökat sin fart i slalomen!!! Känns som om det börjar släppa & att hon kanske kanske har fått upp lite mer fart till senvårens agilitytävlingar.
Kanske lite tråkigt att bara kunna nöta vissa hinder & hinder kombinationer men men bättre än inget. Fördelen är ju att dom faktiskt blir otroligt duktiga på just det jag fixar att nöta på:) Tex slalomet för Trizz inkl ingångar. Mille har oxå fått träna mkt slalom & ingångar.

Ninni har fått öva med Mille just på olika handlingsövningar samt på banor. Banor finns det ju inte en chans i världen att jag klarar av att köra:( Känns för jäkligt men men...TUR att Mille får köra då & då:) + att Ninni får träna så att hon kanske kan komma ut & tävla lite med förhoppningsvis Jazza i vår.
Mille är ju helt underbar att träna med/på, han kör med vem som & gör det bra! Min prins:)

Trizz då? Ja som sagt hon har "bara" fått nöta bla slalomet & em del tajta svängar kontra släpp. Jag kan i princip vara stilla & bara handla henne & Breeze:) Men Breeze är inte helt OK & får bara köra lite lite slalom & ngn tunnel...Hon får för övrigt vila helt & håller från agilityn hela långa vintern. Så att hon förhoppningsvis är OK i vår & kan börja köra igen. Vill ju gärna att hon ska få den där sista skitpinnen så att hon även är upp i klass 3, hopp...

Har även kört viltspår 1 gg/vecka. Det har tyvärr bara blivit aktiveringsspår eftersom att jag helt enkelt inte klarar av att gå några längre spår:( Känns för jäkligt det oxå men men hundarna har i stället fått lite knepigare spår, men kortare. Det viktiga är ju att dom får använda huvudet & hitta lösningar. Måste bara säga att jag har 3 kanon hundar i viltspår! Himla himla synd bara att dom inte får chansen att visa det i öppenklasss spår:( Men jag fixar helt enkelt inte att verken träna eller köra dom i öppenklass spår...Spåren är alldeles för långa...

Däremot så EFTERLYSER jag klövar! Dom jag har börjar nu gå på sista versen:( Lite äckliga börjar dom allt bli...Men så blir det när man fryser in & tinar upp gång efter gång..
Så har Du klövar som du inte använder så tar jag gärna emot dom:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0