VilkenValborgsmässoafton det blev 2011

Det är ju VÅR!!!


Tyvärr så hade jag oturen att först jobba men men det gick det oxå. Hela ligan var kvar på landet så på dom gick det ingen nöd.

Väl tillbaka ut så blev det lite pyssel i trädgården

    
Jag bara ÄLSKAR pensér:)
 

Å så mina "pysslingar" som förhoppningsvis ska bli både blommor, majs, tomater, paprika & så dom stora främre som är broccoli:)
 

Hmmm det är ju lite jobb att ha trädgård...Här ska det bli ett stenparti med växter.
 

Ooops....här letar Blåndie efter ett "gömt" gammalt märgben....På första bilden smälter hon in bland stenarna
  

Ligan njuter av att bara vara med ute, speciellt när det finns gamla märgben överallt.
  
Blåndie

Även min gammeldam Sindie njuter av ett märgben....



Trizz som INTE vill titta in i kameran...
 

Hela Tjejligan på en bild, jippie!!!


Här letar Breeze & Blåndie godis i en Petflaska
  

Till middag blev det grillad lax, kokt potatis med hollainde(stavning?) & ett glas vitt. Himla smarrigt:)


Senare på kvällen så var allt frid & fröjd...men så helt plötsligt så smälde dom av ett gäng fyrverkerier nere på festplatsen RAKT ÖVER vårat hus!!! Vilket resulterade i att Milloo drog ut från den inglasade altanen & försvann!!! Svenerik såg åt vilket håll han drog så det var bara på med dojjorna & så ut....Nu var jag så jävla förbannad så jag vrålade över hela jäkla nejden att: Det är väl för i helvete inte nyårsafton nu! Man smäller väl för FAN inte av raketer över någonannans hus & tomt! Några fler väl valda ord blev det oxå....Svenerik lubbade i väg över grannens medans jag tog grusvägen....Vi ropade & visslade men ingen Milloo:(Vände hemåt efter ett tag för att hämta jackan, lite småkyligt var det ju....Samtidigt kom Svenerik hem & satte på sig gympadojjor. Han hade rusat i väg med träskor & hade hållit på & slå ihjäl sig när han likt en gasell flög fram över skogen ha,ha,ha....
Sedan traskade jag i väg igen & nu mötte jag en hel del folk som kom från festplatsen....Ingen hälsade, dom såg nog att jag var skitförbannad & ALLA hade säkerligen hört mig vråla tidigare...
Svenerik tog bilen & mamma hade koll vid telefonen.
Min plan var att gå till dom ställen som jag vet att han gillar så det blev till att traska....Mötte ett par med hund & förklarade situationen. Dom tyckte oxå att det var idioitiskt att ha fyrverkerier på Valborg:)
Nåja vi letade & letade & även grannen var ute & ropade:) Men ingen Milloo:(
Vi åkte över till grannområdet som höll på att fira Valborg dock UTAN fyrverkerier:) Ropade Hallå & då var det en man som frågade lite "sluddrigt" & glatt om jag skulle hålla tal "fniss"....Men ingen hade sett honom där heller:( Men min trevliga arbetskollega Inger lovade att hålla koll & ropa då & då:)
Åkte runt lite överallt tills mamma ringde & sa att Milloo VAR HEMMA!!!! JUBEL & GLÄDJE!!!!
Mamma hade suttit i sin stol & Breeze hade gjort henne uppmärksam på att det var ngn vid bakdörren. Hon gav sig inte förräns mamma öppnade & kollade & där stod Milloo:)
Då hade han varit borta i över 1,5 timme....
Som TUR var så verkade han må hyffsat bra, tror att han nog var glad över att vara hemma & inne igen....

Som himla TUR var så slutade min Valborg med GLÄDJE över att Milloo kommit till rätta!

Njut av era hundar!  

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja dessa j-l smällare, va skönt att han kom till rätta till slut!

2011-05-02 @ 17:41:06
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Håller med, jag är oxå så jävla trött på bomber & granater:( Å nu när Mille nästan var återställd suck. Så nu lär det inte kunna bli öppenklass i viltspår, skit!!!

2011-05-02 @ 22:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0