Agilitytävling med Trizz i Nynäs 21 maj 2011

Jaha, det var ju det där om INTE OM hade funnits....

Dagen började alltså med agilityklass 1 & för en gångs skull var small sist:) Det innebar ju att jag han kika på banan under både large & medium...När det sedan var våran tur att få gå banan insåg jag att det fanns många olika sätt att köra den på....

Allt berodde på hur Trizz var, var hon sugen & bara drog ja då fick jag fladdra med armarna & försöka göra bytena för det var många byten på den här banan. Eller byten & byten, numer finns det ju hur många olika handlingssätt som det finns ekipgae...nästan i allafall. Eller var hon "handlingsbar" för mig? ja då fick jag köra på ett sätt. Å sist, HUR skulle jag fixa att springa/fumla mig runt??? Om kroppen sa ifrån skulle jag ju få köra på ett annat sätt, mer avstånd ngt som Trizz ännu har lite svårt för. Kände lite att det fick bli som det blir, hade ju flera planer i huvudet.

Vi startade som nr 12 & banan var ritad & dömd av Lena Dyrsmed...

Loppet, ja det kändes helt OK & Trizz lyssnade ganska bra. Fick tjoha till på några ställen, men...hon lyssnade:) Klarade ALLA "svårigheter" & vi var NOLLA fram till sista SKIThopphindret:( För av ngn anledning så sprang hon FÖRBI det??? Jävla skit!!! Ja ja det var ju bara att ta om & sedan var vi i mål....Tur ändå att jag är ganska lugn som person för då var humöret inte på topp....Men efter att ha gått en längre runda med min hund som tydligen hellre vill titta på matte:) Så hade jag lugnat ner mig...hyffsat:)

Så i stället för NOLLAT lopp & pinne blev vi 4:a UTAN pinne...Rosetten var fin i allafall:)

AGILITY ÄR KUL!!!!

Sedan blev det en ganska lång väntan innan det var dax för start i Hoppklass 1. Å även denna gång fixade både jag & Trizz NÄSTAN hela banan, dock inte hela:( Nä det trixiga fixade vi, dock var hon eller rättare sagt JAG lite skakig i höger slalomet vilket resulterade i att Trizz gick & tittade på mig i nästan hela slalomet...MÅSTE träna mera höger slalom & för den delen även vänster. MÅSTE få upp FARTEN!!!
Nåja, när det "bara" var 2 tunnlar & 2 hopphinder kvar så inför den första tunneln blev det ett bakombyte till hoppet, som vi fixade! Men...efter hoppet skulle Trizz svänga vänster in i tunneln. Trizz svängde så rackarns tajt att hon hoppade hindret tillbaka, grrrrr:( Men jag fortsatte & skickade in henne i tunneln & på avstånd även in i den sista tunneln, det kändes BRA!!! Å så var det bara dom 2 hoppen kvar...Men då var vi ju liksom redan diskade.

Men som Jörgen sa(han missade oxå pinnar i dag pga av 5 sketna fel) Själva loppen & handlingen FUNGERADE & oj det kändes BRA! Där håller jag helt med:) Mina bägge lopp med Trizz i dag kändes...BRA! Bakom & blindbytena satt:) Skicken till tunnlar både nära & på långt avstånd funkade:) Trizz fixade högerslalomet 2 gånger:) Dock utan ngn direkt fart:( Men det kommer:) Starterna var säkra, ingen tendens till tjuvstart:) Jösses när jag tänker tillbaka så fungerade det mesta:) Nu gäller det "BARA" att få till NOLLADE lopp:) + FART i slalomet...

I morgon tar vi nya tag för då är det agilitytävlingar på SSBK! Nu ska väskan packas om, stol & bur är redan i bilen.

GRATTIS till Blåndies blivande matte My som med sin Jim VANN hoppklass 2 i dag!!! PINNE PINNE!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Men hon är ju jätteduktig Trizz!!!

Och så ung, hon kommer att gå långt. Misstag är lätt hänt...



Kram

Lotta med lapparna

2011-05-21 @ 23:31:09
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Carina

Ja men så fungerar man ju, först blir man besviken för det inte gick så bra, sen när man börjar tänka efter finns det saker som fungerar bra! De här tävlingarna ger ju träning för framtiden :)

2011-05-22 @ 19:06:45
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja Trizz är DUKTIG! För i dag tog hon en pinne i agilityklass 1 igen, tjohoo!!! Hoppklassen gick däremot helt åt skogen suck... Men helt rätt Carina, bra träning är det...

Kramisar på er:)

2011-05-22 @ 21:37:55
Postat av: Eva o Leffe

Hej, GRATTIS igen. :)

Jag blir så sugenb på att träna agility med Leffe

han älskar agility, vi ska åka ut till klubben i

kväll o titta när andra tränar.

2011-05-23 @ 10:13:37
Postat av: Marie G

Tack Eva:) Ja sätt nu igång & träna lite agility med Bästa Leffe:) Man blir bara så sugen & titta på men det är ju bra "fniss"

2011-05-23 @ 18:19:39
Postat av: Carina

Sv. Ja jag hoppas salvan hjälper så hon blir av med det!

Har du tid för promenad nästa vecka? Jag kan tis och tors.

2011-05-27 @ 18:58:43
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Carina: Håller tummarna för att det funkar med salvan:)

Tyvärr har jag hundarna på landet denna vecka....

2011-05-31 @ 00:08:16
Postat av: Carina

Okej får bli en annan gång

2011-05-31 @ 05:43:33
URL: http://Http://carinaduvefjord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0