Veckan som gått, lite allmän "Liga" information

Min Liga alltså, har ju "bara" 2 hemma...dom andra är ju på landet. Antar att Milloo blir kvar där......Sindie blir det definitivt. Hon trivs kanoners där så det är ju en jättebra lösning både för mig, mamma & Sindie:)

Har ännu inte hittat det Perfekta hemmet åt Blåndie....Så nu blir det att annonsera, kanske att DET då dyker upp. Om inte, ja då får hon väla stanna...Men jag HOPPAS att även hon får en toppenfamilj:)

Blåndie, ja hon är riktigt duktig på att lyssna bla när vi är ute. Har henne både i koppel & lös, försöker trots allt att träna henne en del. Vill ju att hon ska kunna vara lös & komma när jag kallar, vara positiv till att kopplas & inte rusa fram till okända. Just att rusa fram till okända är hon riktigt duktig på, det gäller bara att jag prasslar med godispåsen & ropar på henne så kommer hon:) Sedan kan hon ta "fel" på människa & bara hänga på ha,ha,ha sedan när jag ropar så blir hon lite snopen...

Hon är tuff & rusar gladeligen med  Breeze & Trizz när dom busar. Nu blir det ju en hel del race på snön, lite upp & ner. Nästan så att man får hjärtat i halsgropen i bland....

Har oxå gjort godisrutan & det fattade hon snabbt, godissugen hund är bra att ha!!! Lätta att träna om inte annat:)

Nina Ottossons lätta aktiveringsleksaker har hon oxå fått testa på. Hon blir riktigt taggad när det luktar godis.

Oj,oj,oj Blåndie "Blå" kommer att bli en superkanon träningshund, tro mig:) Synd bara att jag inte är sugen:(

Blåndie har varit med på alla promisar utom den när jag gick med Carina. Hon fick då en Vomburgare & det var hon nöjd med. Dock vaktar Breeze flocken när jag är på jobbet, det gillar jag INTE! Men visst jag förstår henne, det är ju hennes "valpar" både Trizz & "Blå"....Har pratat med mina trevliga grannar & dom tycker inte att det stör, hoppas det stämmer....

I torsdags fick Trizz följa med ner på stan & agera "störningshund". Lite ruskigt väder men min stjärna skötte sig bra:) Lite trött var hon nog när vi kom hem....

I fredags packades då hela ligan in i bilen för färd mot landet. Tyvärr så har det ju inte blivit ngn bilåkning för Blåndie den här veckan:( Vilket resulterade i att hon återoigen dregglade kopiösa mängder....Han få ut henne ur bilen innan hon även kräktes upp dagens matintag:( MÅSTE åka bil oftare med henne, vill ju inte ha en åksjuk hund:(

I dag, lördag har hela ligan mer eller mindre varit ute hela dagen i SOLEN, underbart!!! Dom har även fått leta mat ute. Bra aktivering! Själv har jag suttit i SOLEN med en Baccardi Breezer, helt OK:)

Blåndie har inte gjort ngt inne på 2 dagar:)
Däremot så har ena örat rest sig, helt bara så där:( Så nu är det örat tejpat. HOPPAS att det räcker, vill inte ha en hund med ståndöra:(
Trodde aldrig att hennes tunga öron skulle resa på sig....Suck

I morgon ska jag vara i Tumba hela dagen, funderar på OM & i sådana fall VEM jag ska ta med mig....Lutar åt Trizz:) Dom andra får stanna på landet.

Har massor av foton som jag hoppas kunna sätta ut på bloggen....senare

Nu ska vi smaska på hemmagjord päronpaj:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0