Har borstat hela Sheltieligans alla tänder & plockat 2 fästingar

Fick ju tipset av Ulrika på Animalen http://www.animalen.se/ att börja borsta tänderna på Ligan för att undvika, förebygga ev tandproblem....Milloo´s tänder skall borstas varje dag i 14 dagar med Hexarinse, för att stoppa den inflammation som är på G:(

Dom andras tänder var ju fina så deras tänder kommer jag att så klart borsta minst varannan dag nu i början & sedan MÅSTE jag försöka att fortsätta att göra det ca MINST 2gg/vecka...Får jag bara in rutinen så tror jag absolut att det kommer funka:)

Började alltså att borsta deras tänder i går kväll & hela ligan inkl. Blåndie skötte sig exemplariskt:) GILLAS! Blåndie tyckte nog att det var lite konstigt, men hon accepterade läget & så fick jag borsta även hennes tänder:)

Använder ngn form av "fingertuta" som jag borstar med. Funkar himla bra så det kan jag verkligen rekommendera! Tack Ulrika på Animalen för tipset!
Det bästa är att den oxå går att tvätta:) Måste dock köpa en till så att det finns en hemma & en på landet....

Passade samtidigt på att plocka en stor uuurkkkk fästing på Blåndie:( & en liten på Milloo:(

Nu ska jag limma & tejpa om Blåndies öron....HOPPAS ju att få ordning på dom....

Kommentarer
Postat av: Carina

Va duktiga dem var allihopa!

har du köpt fingertandborsten på animalen?

Jag kör med vanlig tandborste, går bättre och bättre Nova är duktigare än Krita, sen får de alltid dantastix efteråt :)

Ha det bra

2011-06-02 @ 14:03:25
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Ja jag blev lite förvånad över att dom var så medgörliga, men SKÖNT att dom gillar läget:)

Ja jag köpte den på Animalen....

Ha det gott!

2011-06-02 @ 22:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0