Tog med mig Ligan & plockade både kantareller & ½ liter blåbär

I morse när vi gick för att hämta tidningen passade jag på att "kolla" om hundarna mindes ngt från svampträningen från förra helgen...Jag gick dit jag antog att det skulle finnas svamp & visst fanns det svamp! Höll ett litet öga på Trizz & Breeze för att se OM dom skulle reagera. Å visst reagerade dom GILLAS!!! Dom tittade på svampen & sedan på mig JUBEL & BERÖM!!! Jösses vilka duktiga tjejer jag har:)
Men jag har ännu inte lärt in ett beteende för hur dom ska göra när dom hittat svamp...Får fundera på vad jag vill ha.
Jaha så nu har jag än mer svamp hemma som jag tänkt träna på:) En del stoppade jag in i frysen för senare träningstillfällen...

När jag ändå var på G så passade jag på att plocka ½ liter blåbär, precis lagom till en blåbärspaj:) Det fanns hur mkt som helst att plocka men inte fasiken klarar jag det inte:( Även fast jag VILL så bara KAN jag INTE, lite surt men men....
Till kvällskaffet blir det alltså blåbärspaj, smarrigt:)

Den här heta, fuktiga dagen har mestadels tillbringats i trädgården. Har omplanterat chilin, blommorna & jordgubb/smultron plantorna. Har oxå plockat & smaskat på smultron, hur gott är inte det????
Det mindre trevliga jag gjort är vällan att även ogräset måste bort suck...Men det positiva är väl att jag måste tappat 1 kg eller så:) För attan vad svetten runnit, TUR att jag har nära till både duschen inne & slangen ute ha,ha,ha....Även hundarna har nog tyckt att det varit lite väl hett pust...Närmare 30 grader har det varit i dag:)
Funderar helt allvarligt på att lejonklippa Milloo....Han mår iinte så himla bra i denna tropikvärme:( Har ju sett en sheltie som var klippt som ett lejon & han såg helt cool ut. Men självklart klipper jag inte Mille för att han ska se cool ut, nix det fixar han ändå:) Nä OM jag gör det så är det såklart bara för att han ska må bäst:)

Till middagen plockade jag nyskördade rödbetor som jag kokade & sedan åt med smör smarrigt smarrigt:) Så mycket trevligare när man VET vad det man äter kommer från:)
Även majsen är på G:)

När nu ska jag gå ut igen & sätta mig i solstolen & bara njuta:) Finns det ngt bättre än att ha en bra deckare att läsa samtidigt som hundarna ligger & smaskar på varsitt märgben? Tveksamt...Nu är ju vädret helt perfekt "bara" +24 grader ute GILLAS!!!

 
Jasminen doftar ljuvligt så här på kvällen

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0