Sörmlands cupen & agility KM 2011 på Södertälje BK

Under blogguppehållet så har jag faktiskt hunnit med att tävla på den förtsa utav Sörmlandscupen´s flera deltävlingar, samtidigt var det även KM för Södertälje BK´s medlemmar.

Kvällen började med Öppen-Agility klass, jag kände att den här banan skulle vi nog fixa:) Allt var som vanligt innan, gjorde som jag alltid gör inna start. Gick länge & "kände" att hon var med mig så...allt kändes bra:) Å visst 9 hinder hann vi med innan Trizz fick för sig att ta balansen i stället för tunneln:( Nåja mitt fel, för jag hade planerat en vals innan hopphindret före men det blev ett bakombyte(som hon visserligen fixade) men sedan tappade suck! jag henne....Å pang så var hon på balansen:( ja,ja bara gilla läget & köra vidare...men se nu var Trizz på en planet & jag på en annan:) Absolut ingenting funkade!? Så det slutade med att jag bara "sprang" rakt ut & av planen...UTAN Trizz:( Hon hade återigen dragit upp på balansen & stod sååååå fint 2 på & 2 av & bara väntade på mitt släppkommando....Har man en säker kontaktfältshund eller har man??? Ha,ha,ha...

Nåja, det var "bara" att ta nya tag till hoppklassen...Även denna gång så gjorde jag likadant som jag brukar inför start. Kändes kanske lite att det inte gällde ngt, man var ju tvungen att ha 2 resultat för att få en placering på KM´t...Funderade tom ett tag på att inte köra hoppklassen...men eftersom att Birgitta skulle köra Milloo & jag skulle åka med Jörgen så...var det bara att bita ihop & KÖRA! Å jösses vad vi körde:)
Allt bara flöt & det var ju helt underbart att köra henne:) Vi NOLLADE den svåra men tekniskt roliga banan!!! Fy bövelen vad BRA vi var!!! Det resulterade i att vi kom 2:a!!! Bara slagna av Tommy Hagström & Eo.
Så vi fick minsann pris & några poäng i Sörmlands cupen:) KUL!!!

Snälla Birgitta körde Milloo & tyvärr så diskade dom sig oxå i agilityklassen:( På samma ställe som trizz, men Milloo drog rakt fram & upp på Ahindret i stället:( Jaha då var även dom borta från KM´t:( Men även dom kom igen på hoppbanan:)Riktigt riktigt snyggt lopp gjorde dom!!!

Resultat Sörmlands Cupen del 1, Hoppklass: Banlängd 132 meter Ref tid: 44 sek
Domare: Per Heinerud
Trizz: 0 fel Tid 41.13 Plac 2 (15 starter 6 Disk) Förare: Jag
Milloo: 0 fel Tid 40.44 Plac 1 (7 starter 4 Disk) Förare: Birgitta Blomkvist

Agilityklass:
Trizz & Milloo DISK!
TACK snälla Jörgen för att du åkte & hämtade mig & min liga:)

KM 2011:
Trizz & Milloo DISK! Bara resultat från hoppklass
TACK snälla Birgitta för att du körde min Milloo:)

En stor eloge till Per Heinerud för en otoligt "spännande" hoppbana:) Antar att även Agilitybanan var spännande, men det fick jag inte testa...

Prisutdelningen var klar strax efter 23, men vad gör det i trevligt sällskap,  bra väder & roliga banor? Inte mycket.....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0