En ruggigt tuff gemensam promis på Sörmlandsleden, men alla kom hem!

Elisabet från Kennel Hillfire kom på dan med sina Sheltietikar, Vixen, Gossi & Kola:) Vi hade det himla trevligt & käkade grillade "burgare". Trizz hade tyvärr lite problem med att Kola villa ha ALLA benen som låg på tomten:( Trots att det säkerligen låg ett 20 tal ben överallt så nix benen var Trizzens tyckte Trizz alltså....När hon till slut flög på Kola så åkte hon in i stugan en stund....Gillar INTE hundar som slåss över ben:( Där går gränsen...

Fixade sedan en matsäck som jag skulle ha med mig på promisen, det blev vatten, en bulle & så frukt:) Självklart sprayade jag hela mig med Autan, går INTE ut i skogen utan att göra det!!! Så himla BRA mot både mygg & fästingar...Men just nu är det ju i princip inga mygg alls. Men dom där jävla fästingarna dom lurar ju precis överallt:(

I går var det dax för årets första men förhoppningsvis inte sista gemensamma promis på Sörmlandsleden?!?
Alla som anmält sig KOM GILLAS! Vi var totalt 9 två-benta & 11 hundar, KUL!!!

Samlingen var kl: 18.00 här vid Stugan & jag tror att vi kom i väg ca 18.10. Alla var laddade även hundarna, det lät en hel del när vi traskade i väg...men så blir det när många hundar som aldrig träffat varandra tidigare möts.
Hade ju skrvit i inbjudan att terrängen var KUPERAD....men jag undrar nog om jag inte skulle skrivit MYCKET kupperad, typ svart varning "fniss"....Jag gillar dock just den här rundan & just därför blev det den:) Alla hittade "sin" plats i ledet & som sedan nästan hela tiden såg likadan ut, bara lite småändringar...Allt för fridens skull så att säga...

Några "råkade" dock hoppa ner i sumpen så dom fick ta sig ett bad på första lilla stoppet...Kan lova att alla labbarna( 2 som fick bada) som var med helst av allt nog hellre hade legat kvar i sjön:) Min liga badar ju inte direkt frivilligt men ner i vattnet för att dricka går dom:)

Efter ett kort stopp traskade vi vidare, turen var ju LÅNG....Mycket prat blev det, men jag pratade mest bara med dom som gick där bak:) Svenerik hade koll på dom där fram...Han hade läst på lite & pratade lite vid varje skylt. Men....vi där bak hann i princip aldrig lyssna för när vi väl kom fram var det dax att...gå!!!

Sedan, ja vi gick & gick & gick & däremellan plockade vi lite blåbär utmed stigen:) Hundarna som var lösa rusade runt, fattar inte att dom orkade?!? Men dom har ju alla gånger betydligt bättre flås än jag har ha,ha,ha...

Efter ngn timme började det "pratas" lite OM HUR långt det igentligen var??? Hmmm L Å N G T svarade jag...

Efter en välbehövlig rast vid en jättefin "sjö", där några hundar badade & vi 2-benta fikade:) Var det dax att GÅ igen....Men nu var vi på väg hem....
Nu tror jag att några faktiskt undrade vad i hela friden dom gett sig in på....Fick nästan lite dåligt samvete:( turen är tuff, men å andra sidan hade vi ju inte direkt bråttom...Dock började några undra om dom skulle tagit med sig en ficklampa?!? Hmmmm NU började jag undra vad dom igentligen tyckte om "min" tur?!?! men det var bara att bita ihop HEM skulle vi komma:) 
Min kropp kände jag nästan inte:( Men så är det ju alltid, tyvärr....Nästan så att jag blir grinfärdig men men...JAG gillar ju att gå så då är det bara att BITA ihop!!! Punkt slut liksom....

Till slut var vi i allafall tillbaka & jag tror nog, eller rättare sagt HOPPAS att ingen ångrade sig att dom kom....Deltagarna sa i allafall att det hade varit bra:) GILLAS Trots att vi hade varit ute i håll i er!!!! 3 timmar & 50 minuter!!! Det ni!!!  DET kallar jag PROMIS!!! Ingen "Lull"promis kan jag lova...

Undrar dock hur många som kommer nästa gång jag inbjuder till promis på Sörmlandsleden???? Men å andra sidan LOVADE jag att nästa promis skulle bli kortare & lättare, HOPPAS dom tror på mig ha,ha,ha...

Mina hundar då? Ja Mille var lite väl tuff mot vissa hanar så han fick börja med att gå i koppel:( Han tyckte vällan att "vad i himmel gör alla dessa hannar på MITT område"??? Suck...men han tonade ner & fick sedan gå lös:) Breeze & Trizz hade fullt upp med att läxa upp vissa tiksugna hanar, men det skötte dom galant:)
Mina hundar var garanterat nöjda med denna promis:)

Jag då? Hmmm TUR att det finns värktabletter & att jag har morfinplåster, säger inget mer...

TACK ALLA ni tappra som kom med era hundar! Jag tyckte det var himla trevligt, hoppas att ni så här dagen efter tyckte det oxå....

TACK Svenerik för att du tog täten & bar mitt fika:)

FOTON från promisen kommer....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Kristina med labbarna

Självklart njöt vi av promisen även om den var tuff det var ju så vackert plus att det var trevligt sällskap. Både två fotade och fyrfotade vart väldigt trötta. Det är rätt lugnt hemma idag (rapport på lunchen). Men vi kommer gärna om det blir fler gånger.// Kristina

2011-07-21 @ 14:03:21
Postat av: Marie G

Låter gott att höra:) Då vågar jag bjuda in igen ha,ha,ha....Vi här på landet var oxå rejält trötta men nöjda:) Turen är fin men tuff...lovar att nästa tur blir "lättare". Hoppas oxå att ni inte har alltför ont i armarna efter att Trizz retade Jack flertalet gånger i går?!?

Ha det gott!

2011-07-21 @ 21:30:31
Postat av: Kristina med labbarna

Nej då Kenta hade lite ont precis efter sista gången hon var där och härjade men det gick över. Man är liksom inte riktigt beredd när han får sina ryck. Atos var helt slut hela dagen igår så det var nog riktigt tufft för honom men idag var han på allerten igen. Ha det så trevligt på lägret du och Trizz.

2011-07-22 @ 08:34:07
Postat av: Carina

Låter som ni hade det jätte härligt! Säg till om det blir flera gånger!

2011-07-22 @ 20:31:30
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Kristina, då kan jag vara lugn då...Blev l i t e irriterad på Trizz för att hon gjorde som hon gjorde & att jag inte hade koll suck...

Carina, vi hade trevligt & japp du ska få en inbjudan:)

Ha en BRA helg!!!

2011-07-22 @ 22:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0