Breeze är inte riktigt OK, men vad är felet????

Breeze har ju nu en längre tid, typ hela våren varit annorlunda mot hur hon brukar vara....Först trodde jag vällan att det var parning-valpar-valptiden som blev typ 5 månader:)-löp osv osv men...nu har tiden gått alldeles för länge för att det enligt mig skulle vara normalt...
En period tyckte jag att hon var "OK", men ändå NÄSTAN fullt ös på agilityn. Hon körde ju för fullt på DM´t & då hade hon både fart & glädje:) Men sedan har det bara "gått utför":(

Hon har bara blivit segare & segare, tröttare & tröttare:( Inte alls Breeze....
Har fått lite "tips" om att hon är för fet...håller med om att hon är lite för rund, men....ett utav problemen är att jag INTE får ner henne i vikt:( Efter valparna började hon gå ner men sedan var det stopp & hon mer eller mindre gick upp igen?!?
Idag väger hon 12,9 kg & jag vill nog ha ner henne till ca 10 kg...

Så det var bara att boka en tid för koll...kände lite smått panik eftersom hon bara blev sämre & sämre. Som tur var fick jag en akuttid på Veterinärboden i Åker:)

Veterinären klämde & kände, bände & böjde, tog alla möjliga prover & sedan röntagdes bla livmodern. Den såg dock fin ut:)
Fick åka hem & vänta på provsvaren, en lång väntan....Men när väl svaren kom var dom fin-fina:) Kändes självklart bra men vad var felet på henne????
Vi remiterades till Södra för ultraljud & ytterligare prover.

Idag, fredag den 1 juli var vi till Södra & ultraljudade. Men...även denna undersökning visade bara på att Breeze var FRISK?!?! Hmmm livmoder, äggstockar & levern såg så fina ut:) Så Torsdag den 7/7 får jag svar på tagna prover bla "fästing" sjuka....

Trots att ingen ännu "hittat" vad som är fel på Breeze så känns det ändå så bra att ha kollat det som mer eller mindre kan kollas.

Ett JÄTTETACK till som vanligt den Trevliga personalen både på Veterinärboden & Södra Djurkliniken:)

Håll nu alla tummar för att Breeze blir BRA!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0