Agilityträning med hela ligan tillsammans med Jörgen & Ingrid på klubben

Äntligen blev den gemensamma agilityträningen av...Kändes himla KUL att äntligen få en träning i hop med andra agilitytokar:)

Hade med mig Breeze, Milloo & Trizz. Planen var att jag skulle köra Trizz & så skulle Breeze bara få köra lite lite grann...Precis sådär lagom så att hon inte skulle bli helt galen. Ingrid skulle i dag testa & köra Milloo, kanoners han VILL ju köra & då passar det ju utmärkt att Ingrid kör honom:) Två flugor i en smäll liksom....

Hade dock ingen direkt plan på VAD jag ville köra men Jörgen ville köra staketet på lika sätt så det var bara att hänga på.

Började med att vi alla gick runt området, känns bra att börja så. Speciellt eftersom att dom hade med sig sin valp Kajsa. En otroligt söt tjej från Revärens Kennel. Allt gick bra så klart....

Som vanligt så började jag köra Breeze & då blev det staketet & slalom. Oj vad lyhörd hon är:) Men...visar jag fel så blir det så klart....fel. Lite småstrul men jag kände mig inte alls taggad eftersom att jag visste att jag bara skulle köra henne för att lugna ner henne...Men trots det så hoppade hon ur bilen & la sig utanför, Breeze i ett nörskal. Henne kan man inte stänga in eller koppla upp... när jag kör någonannan. Binder jag upp henne biter hon av kopplet. Enklast är att bara ha henne lös & säga till henne att hon ska stanna.

Trizz: Ja hon är duktig:) Men jag vet inte riktigt var det var med mig i dag?!? Kände mig taggad när jag åkte till klubben men sedan bara rann det av mig. Inte direkt schysst mot henne men å andra sidan tror jag inte att Trizz märkte ngt av det...Hon körde på som bara den..Tyvärr så är hon alldeles för seeeeg över balansen & i slalomet:( MÅSTE få upp farten!!! Ja,ja det gäller vällan bara att träna & träna!!! Fick lite "ågren" när Jörgen sa att dom troligen skulle ut varannan dag & träna?!? Gulp...VILL oxå igentligen men...
Åter till Trizz & dagens träning...Hon "lyssnar" väldigt bra men på/till sista hindret i staketet så fick jag henne inte rätt:( Hon sprang förbi, men det beror säkerligen på att jag...gjorde vaddå???? Ja antagligen så var jag vällan redan förbi på väg till gungan..Suck! Trots att jag fokuserade på just det hindret men efter ett par försök så fick jag verkligen vara övertydlig & se DÅ tog hon hindret:) Att det ska vara såååå svårt att fatta!!! Att JAG måste vara tydlig, snabb & säker...Jaha någongång ska vällan även jag lära mig ha,ha,ha....

Milloo & Ingrid: Började med att visa & tala om hur han kan köras från starten till kontaktfälten. Ingrid fick börja med hopp-balans-sväng höger hopp. Mille földe med henne bra GILLAS! Men å andra sidan så funkar han ju att köra med alla...Toppenhund liksom:) Ingid jobbade på bra & med träning & åter träning så ska det nog bli bra, det tror jag absolut:) Tyckte att det redan efter denna första träning tillsammans att det såg lovande ut. HOPPAS nu bara att vi får ihop fler träningar ihop...Vore ju KUL om dom funkar så här bra ihop även på kommnade träningar så att dom kanske så småningom kan tävlingsdebutera...

   
Ingrid & Milloo

Trevligt var det oxå att Anki & Jörgen från revärens Kennel kom & hälsade på:)

 

Dom ville kika på "sin" Kajsa....Anki & jag pratade oxå lite tikar som äter dåligt dvs Trizz & Dessan suck. Men...Trizz kändes faktiskt bättre i kroppen än Dessan till glädje för mig men inte för Anki...Sorry Anki:) Det tyder vällan på att Trizz ändå får i sig ngt, för sååå mycket revben kunde vi inte känna på henne. Kändes OK! Otroligt att vissa sheltisar har så stora problem med att äta samtidigt som vissa äter allt & lite till OMK dom fick:) Sindie tillhör den senare kategorin... Hon slänger i sig allt som erbjuds utan att överhuvudtaget fundera över VAD hon just fick....

Några bilder på Jörgen & Joplin:
  
   

Sedan var det bara att packa ihop för efter träningen var jag & Ligan inbjudna till Familjen Milli:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0