Valparna 3 veckor & 5 dagar

Känns som om jag bara upprepar mig, men....jösses vad tiden går fort!!! på måndag är Blakkie & Blåndie 4 veckor, "bara" 4 veckor tills dom flyttar hemifrån....Nu vill jag att tiden ska gå sakta...

I dag har tjejerna varit "ute" & utforskat lägenheten, kan lova att dom är tuffa:) Inga problem med att traska i väg alldeles själva för att kolla in det "stora" nåja, men för dom är det nog stort...

   
   
Å så bara måste man brottas lite....
   
Sedan är det dax för påfyllning...
 
Sedan är det full rulle igen...
  
Hmm Blakkie hittade ett stolsben...
 
Självklart måste det vara paus då & då
  
  
  
Ja så börjar det om igen...
  
Trizz ville inte ha Blåndie i "sin" bädd, kolla in Trizzens blick!!!
 
 
Blakkie terrar Breeze
  
Då kommer...Indra som kikar på tjejerna

Breeze har full koll på Indra....
 
    
   

   


Massor av lek blir det oxå
  
   
 

Ännu en dag i valparnas liv....Själv har jag tvättat massor av fällar, filtar & handdukar...

Har oxå klippt klorna på både Blakkie & Blåndie. Blåndie har liiite egen vilja, men klorna ska klippas oavsett vad damen tycker. Därför blev det lite men bara lite blodvite på en klo....Men av skriken att dömma så kunde nog nästan grannarna tro att jag höll på att ha ihjäl en valp:( Men hon fick lugna ner sig & sedan kunde jag klippa färdigt.
Blakkie skötte sig jättebra:) Inga problem där inte...

Nu tar dom sig en nattaslurk innan det är dax att stoppa in dom i valphagen igen...Sedan blir det en promis med Breeze & Trizz.

Njut av era hundar!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0