Med Breeze (& valparna) på Södra Djursjukhuset hela dagen:(

Fy bövelen vilken dag:(

Det hela började med att Breeze i går blev dålig, hon har kissat massor sisådär var 3:e timme dygnet runt några dagar + att hon då druckit mycket. Men i går tyckte jag att hon blev slö, orolig genom att hon var rastlös & bla bäddade överallt men gick direkt därifrån...Natten har varit himla jobbig & jag har knappt sovit ngt alls...
Tidigt tidigt i morse både kissade & bajsade hon inne. Hon ville inte ha sin goda blandmat?!? Sedan spydde hon slemliknade gul galla på mattan. Ringde runt & pratade med flera veterinärer & så då blev det att jag packade in valparna i buren & tog med mig Breeze & åkte till Södra Djursjukhuset i Kungens Kurva.

Väl där, självklart på en akuttid:( Så kom vi ganska omgående in på undersökningsrummet. Fick massor av frågor & sedan togs det blodprov för att kolla bla lever, njure osv. Fick sedan gå ut för att få ett pissprov, det var som tur lätt som en plätt & hon pinkade så snällt i "sleven". Veterinären klämde & kände igenom hela Breeze men kunde inte "hitta ngt" konstigt... Fick sedan vänta på provsvaren, men dom visade inget konstigt:)

Fick åka hem en snabbis för att sedan komma tillbaka på em, då skulle Breeze ultraljudas....Så in med valparna i bilen för färd till Tokstan för att sedan fraktas tillbaka igen...Snacka om bilträning! Inte riktigt den bilträning jag tänkt att dom skulle få börja med...Men men nu är dom biltränade:)

Nåväl, ultraljudet visade "bara" på att hon hade flera små vätskesamlingar i livmodern....Vilket i sin tur kunde vara "normalt" efter att ha fött valpar...Men...det kunde oxå vara aå att ngt var på G:(

Så efter att ha betalat kalaset:( så fick jag med ett recept hem på Vetrimoxin tablett, 150 mg som ska ges 2gg/dag i 10 dagar samt Pro-Kolin+(dietsupplement) som hon ska haca 2 ml 2-3 gg/dag. Sedan ska hon tom måndag äta kokt köttfärs med ris & olja. Det ska hon äta 4-5 gg/dag i mindre portioner.



På måndag ska veterinären Malin Mattsson ringa igen & jag HOPPAS då att Breeze är på bättringsvägen:) Vill så klart ha en pigg & FRISK Breeze igen!!!

Å så HOPPAS jag så klart att Blakkie & Blåndie håller sig friska!!! Dom skötte sig exemplariskt i dag på deras allra första tripp hemifrån...

Hoppas oxå att jag ska få sova i natt....Nu känner jag mig helt slut & tom, så förhoppningsvis slocknar jag direkt huvudet landar på kudden....Men först så måste så klart Breeze & Trizz ut på sin nattpinkrunda, dock inte så sent kan jag lova....

TACK Clary för att du följde med & var valpvakt!!!

TACK Svenerik för att jag fick "låna" bilen!!!

TACK Lisa för att du passade Trizz!!!

HÅLL TUMMARNA FÖR ATT BREEZE PIGGNAR PÅ SIG:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja vi håller då alla tummar och tassar som vi har..

Krya på Breeze nu.

Kramar i massor

Lotta med Lapparna

2011-01-21 @ 01:15:10
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Susanne

Stackars Breeze...verkligen jättejobbigt när tiken blir sjuk. Vi håller alla tummar och tassar på att hon snabbt återhämtar sig. Önskar dig en god natts sömn efter den här oroliga natten. Många kramar till er alla!

2011-01-21 @ 17:00:54
Postat av: Marie G

Tack, mina vänner:) Fick faktiskt sova mycket i natt, behövdes efter flera nätter med lite sömn...

Kram på er:)

2011-01-21 @ 21:57:57
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0