En riktigt hurtig lördag....

Dagen började ljuvligt för jag vakande av mig själv & inte av ngn TRF lite valp som skrek efter tutten:) Nästan så att jag kände mig utsövd, så oj vad mkt det gör att få vakna "själv":)

Visst det var tidigt men det gjorde inget...Däremot så var Trizz inte såå pigg på att följa med ut. Men ut drog vi & det var så SKÖNT att gå på "lång"promis tidigt tidigt en lördag morgon:) Inga människor eller lösspringande hundar så långt ögat når, GILLAS! Det var så mysigt ute så vi var ute i ca 55 minuter. Inte så länge, men jag tyckte att det räckte för Breeze. Ville ju inte lämna valparna själva för länge. Men dom små ljuvelerna sov så sött när vi kom tillbaka:)

Vid lunch var det åter dax för promis & den här gången var vi ute i ca 45 minuter. Var bla & plockade på mig lite skitpåsar, perfekt när man bara kan ta:) Å då blev det så klart att jag bara måste plocka skithögar på våran gångväg. Det blev 8 påsar fulla med andra hundars skit!!! För jäkligt att vissa hundägare totalt SKITER i att plocka upp efter sin hund:( Bävar för när snön smälter för då kommer alla andra skithögar fram & tinar "fint" i vårsolen suck...

Ingen rast ingen ro för vi han nästan bara in & vända innan grannen ringde & frågade om vi skulle med på promis...Självklart hängde vi på:) Så nu vi alltså hunnit med ytterligare en promis på ca 1 timme..

Nu hoppas jag att både Breeze & Trizz är nöjda:)

Nu ska jag pyssla lite med småtjejerna, trevligt lördagsnöje:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Suneeta & Chanel

Trevlig helg på er!

2011-01-15 @ 15:34:55
URL: http://chanelsuneeta.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tack det samma:)

2011-01-15 @ 19:50:53
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja själv sitter jag här instängd på jobbet, var bara ute i morse när jag skrapa bilen. Och i morgon ska vi hjälpa Mickes mamma, men jag hoppas jag hinner med någon skön promenad med mina tjejer.

Vi hörs

2011-01-15 @ 21:34:38
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Trist...Men det var inte heller kul på morgonpromisen i dag när det regnade hela tiden..Men, det kanske snart är VÅR:)

En perfekt dag att fixa & dona...

Ha en bra söndag!

2011-01-16 @ 10:24:48
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0