På landet för första gången med valparna

I går fredag åkte jag & tjejerna med ut till landet...Det är ju länge sedan jag var ute i stugan. Skulle bli lite spännande & se hur Blakkie & Blåndie reagerade dels på att komma bort & så att få träffa Sindie & Milloo...

Men...allt gick BRA! Sindie brydde sig inte ngt speciellt om dom, hade väl hoppats att hon skulle "fostra" dom om det behövdes...Men hon är ju 3 år äldre nu än vid förra kullen. Då var hon ju perfekt som fostrare:) Å vilket hon ALLTID varit, min duktiga gamla tjej:))

Mille, ja han tycker liksom förra gången att dom är lite halvpestiga...Han gör allt för att undvika dom ha,ha,ha...

När det var dax att sussa fick Blakkie & Blåndie sova på toan, hade gjort iordning åt dom där. Satte sedan en bordskiva för, precis lagom så att Breeze & Trizz kan hoppa in. Hmmm kan lova att dom LÄT i ca 30 minuter innan dom säkert av pur utmatning somnade....Ni som känner mig VET att jag är SUPERKONSEKVENT:)  Så även denna gång & sedan var dom tysta hela natten. Jag vaknade dock tidigt & då vaknade dom oxå så klart...



Då fick dom så klart komma ut i hela stugan & vilket glädje! Dom racade som bara attan:)

Dom fick oxå komma ut på den inglasade altanen i ca 30 sek, sedan in igen...Bar ner dom till storstugan i buren. Sedan har dom varit där hela dagen. Perfekt "socialträning" för dom:) När SOLEN sken så fick dom komma ut på trappan en kort stund, poppis kan jag lova:) Knappt så att dom ville in & varje gång ngn skulle ut så ja då skulle dom med UT.....

Har försökt att "träna" valparna så mkt det går, bla har Linnea hjälpt mig att pyssla med dom i knät. Nyttigt att olika personer pillar med dom:) Även Anders & Svenerik har pillat på dom:) Tror att dom även i natt kommer sova gott:)

   
Blakkie ville ha en våffelbit....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0