Vikten av att ge beröm till oss själva & varandra!!!

Läste just Eva-Marie´s inlägg om att feedback till OSS tvåbenta..Så BRA att jag bara var tvungen att låna det eller rättare sagt hänvisa till hennes inlägg...

Håller helt med om att vi överlag är dåliga på att både VISA & TALA OM hur DUKTIGA vi är & då tänker jag främst på när vi tex tränar agility. Vi berömmer ju våra hundar massor, i alla fall gör jag det...Å hoppas så klart att alla andra gör det med...

Men.... hur mkt berömmer vi varandra när vi tränar tillsammans???

Eller ger sig själv ngn form av "belöning" när vi gjort ngt BRA under träningen?

Det händer ju att man tränar själv & ja då kanske man kan "samla" på sig sina belöningar & sedan ge sig själv ngn form av belöning?! Äta ute, köpa ett nytt koppel eller halsband osv osv...Eller helt enkelt bara ROPA högt att FAN vad BRA jag är!!! Å göra det JUST vid det tillfälle som vi anser oss vara bara bäst:)

Kanske ngt man skulle börja testa???

JAG ser ju att mina hundar växer & verkligen GILLAR att få en belöning & jag VET att även vi 2benta gör det samma BARA vi får en belöning då & då...Tror dock att jag är ganska bra på att ge mina adepter beröm..:) Är i allafall oftast ganska hes efter ngn timme på agilityplanen..

Så härmed uppmanar jag ALLA att börja BERÖMMA varandra mera, oftara & ljudligare!!!

Glöm INTE bort att fortsätta att BERÖMMA hundarna!!!

Här är länken till Eva-Marie´s inlägg i ämnet som jag fick inspiration ifrån...
http://propiraya.wordpress.com/

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är lättare att berömma någon annan än en själv! Något man får jobba på!



Ha det bra

2011-12-15 @ 08:43:20
Postat av: Marie G

Håller med...:) I bland behöver man bli påmind & kanske även påminna:)

Ha det gott

2011-12-15 @ 17:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0