"Sheltieträff" med promis & agility

I Torsdags träffades jag, Lena & Ninni med ALLA våra sheltisar, totalt 11 stycken...KUL var det att se alla pigga sheltisar när vi gick på promis:)
Blev återigen helt såld på Lenas blåa tik valp Ia, vilken goding & så söt:) Kan lova att både hon & syrran Kitty kommer att bli agilitystjärnor...För jösses vad DUKTIGA dom var när dom fick chansen att köra lite "valpagility".

Mina hundar då?! Ja Breeze fick bara köra lite lite...Hon är ju inte helt OK..ännu:( Så bara en tunnel & slalom 2 gg fick hon köra. Det går liksom inte att ha med henne till agilityplanen utan att hon får köra lite...Då blir hon än mer tokig så att kopplet bits i två delar eller om hon är i bilen utan bur, tuggar lite på inredningen:( Får hon bara köra så blir hon ngt lugnare & kan sedan vara lös...Binda upp henne vill jag inte får då finns risken att kopplet ryker trots att hon fått köra...

Trizz: Slalomen går framåt vad gäller farten, men snabbare ska hon bli! Körde lite avståndshadling in i tunneln & sedan in i slalomet. Gick rackarns BRA! Kunde inte köra ngt mer eller längre kombinationer, det funkar inte med en kropp som bara värker:( Det tar emot att igentligen bara åka ut & veta att jag inte fixar av att köra:(
Men jag var nöjd med det Trizz körde!

Milloo: Ninni fick även i dag förmånen att köra min Prins:) Dom fick köra en bana som innehöll en hel del byten, bak-blind & framförbyten. Gick riktigt BRA när Ninni verkligen "Körde":) Mille är bra DUKTIG!

Avslutade med att alla 11 sheltisar fick springa av sig på området:)

TACK Lena & Ninni för en trevlig "Sheltie träff"

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0