På Stora Stockholm 2011

Förra året var jag aldrig uppe på hundmässan, var lite putt över att dom tagit bort agilityn:( tycker ju faktiskt inte att utställningar är det allra allra roligaste som finns...men i år skulle vi upp. Var lite sugen på att kolla in hanarna...

Ligan var på landet så jag kunde vara på mässan helt utan dåligt samvete...Däremot så strular ju mitt bäcken rackarns mkt just nu:( Fick ta med mig en kampingstol så att jag kunde sätta mig när jag kände att jag inte längre kunde stå...

Vi dvs jag, Kristina med Allis Brallis( dock utan hund), Lena & Ditte var uppe redan strax efter halv nio, sheltisarna började ju 09.00 & amstaffarna 08.30, dom ville ju Kristina kolla in.
Jag satt kvar under alla hanar men jag kollade bara några tikar innan vi tog ett varv på mässan.
Såg en trf hane som jag ska kolla vidare...Trizz ska ju förhoppningsvis paras flera gånger:)

Mässan i övrigt tyckte jag dock inte om:( trångt & alldeles för mkt folk men det är väl så det ska vara? TUR att sheltisarna var i C hallen där var det betydligt lugnare & trevligare:) Strosade runt & kollade lite olika raser bla JRT så klart:) Såg oxå en läcker grå amstaff..:)

Däremot så var det betydligt sämre/färre färsäljare...vilket ioförsig är bra. men jag letade efter dom som under alla tidigare år stått & sålt bla fleecetröjor som man kan trycka på. MÅSTE ju ha en ny efftersom dom stulit min Kennelfleecejacka från tvättstugan:( Men inte fanns dom på mässan:( Å dom som fanns hade inte den typen som jag ville ha...

Det enda som jag köpte var bla Trizzen´s "valp" foder som dom sålde för 20:-/styck, billigt & bra! Sedan kostade jag på mig ett par svarta träningsbyxor med fleece på insidan. Dom blir perfekta att ha vid hundträning nu eller i vår:) Kan oxå ha dom som överdragningsbyxor...Billiga var dom oxå:)
Sedan fick man ju lite olika prover bla dentastix & så det frysta färskfodret som verkligen föll Trizz i smaken:)

Ca 13.30 lämnade vi mässan för 2011

Eftersom att jag skulle till Stugan på landet var jag ju tvungen att bli upplockad & då passade jag på att låta både Lena & Ditte känna på Trizz...Lena sa direkt att japp hon har valpar! Kändes himla himla skönt! Men visst mycket KAN hända...Men just nu njuter jag av känslan av att det är valpar på G!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anki

Åhh, va spännande :) :) :)

härligt att det tog även denna gång,

förstår att du står i valet o kvalet var hon ska få valpa, men det lät ju lugnast på landet,

syns o hörs

kram Anki

2011-12-11 @ 21:07:09
Postat av: Marie G

JA just nu NJUTER jag:) Lika bra att passa på...Han gör sitt jobb, Krille:) Det lutar åt att det blir landet....

Kramisar

2011-12-12 @ 18:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0