Sörmlandscupen del 2 på Strängnäs LKK den 24/8 2011 & dubbelvinst för Breeze!!!

Det var väldigt osäkert om jag överhuvudtaget skulle åka till Strängnäs LKK i kväll för att köra del 2 i Sörmlandscupen....Min jäkla skitkropp vill inte längre riktigt vara med:( Men suget efter att få köra var för stort & jag stoppade i mig lite värkisar...

Snälla Snälla Birgitta hade lovat att köra Breeze & Milloo:) Ingrid skulle ha kört Milloo men kunde inte komma....

Kvällen började med Agilityklass & domare var Susanne Hägerstrand, som i mitt tycke hade gjort roliga handlingsvänliga banor:)

AGILITYKLASS: Ref tid 50 sek

Breeze: 0 fel tid 40 sek Plac 1 Rosett
Milloo: DISK
Trizz: DISK

Breeze & Birgitta
gjorde ett MYCKET bra lopp! Känns så himla skönt att Breeze både ser & verkar vara helt som vanligt igen:) Man verkligen ser att Breeze bara älskar att köra agility & fort som f.n går det GILLAS!!!!

Milloo & Birgitta gjorde oxå ett helt OK lopp, Birgitta "glömde" bort banan efter 2 hinder så lite strul innan dom kom in i slalomet...Minns inte ens vart dom diskade sig...

Trizz & jag..hmmm även denna gång så blev det strul i slalomet:( eller rättare sagt ingången från h strulade?! vet inte riktigt varför...MEN jag måste träna mer slalom! Sedan kändes det OK, vi var i allafall helt klart på samma planet detta lopp:) Men...när det bara var 3 hopp kvar så drog hon upp på balansen=disk...Ja ja borde ju ha fattat att balansen skulle dra, men jag trodde att JAG drog mer ha,ha,ha....Banan var BRA för min del, dvs inte så mkt fart & spring jag kunde handla ngt på avstånd GILLAS!

HOPPKLASS: Ref tid ?

Breeze: 0 fel 35,63 Plac 1 Rosett
Milloo: 0 fel 43,54 Plac 2
Trizz: 0 fel 44,10 Plac 2

JA, mina hundar tog STORSLAM!!!!
Så himla himla KUL!!! Å Birgitta körde både Breeze & Milloo så att jag nästan fick gåshud:) Så rackarns BRA! Jag bara njöt så himla BRA var i allafall Breezan´s lopp...

Trizz började detta lopp genom att gå förbi första hindret?!? Eller hon kom aldrig förbi jag fick stopp på henne...Då trodde jag att hon skulle ge attan i att köra eftersom att jag fick säga till henne lite på skarpen...Men icke hon körde som värsta racern:) Hon hade sådant driv att jag i bland var på väg att tappa henne, hindren stod tätt & då & då så sög dom andra hindren...Men...vi höll ihop hela banan GILLAS!!! Å ser man på min & Trizzen´s tid så var det himla nära Milloo´s GILLAS!

Kändes helt OK att åka från Strängnäs med dom här loppen i huvudet:)

Ett JÄTTETACK till:

Birgitta för att du körde Breeze & Milloo & att du gjorde det så himla BRA!!!

Strängnäs LKK med Susanne i spetsen för en bra tävling med bra banor!

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Stort GRATTIS!! Duktiga ni! Det var roligt att komma ut igen, det var himlans längesen... Jag är jättenöjd med vår insats trots tre disk av fyra möjliga! Men det går som man tränar! :-) Vi ses på fler banor framöver! //Tessan

2011-08-25 @ 07:23:31
URL: http://www.kennelprius.se
Postat av: Suneeta & Chanel

Vad roligt för er! Härligt att det går så bra. =)

2011-08-25 @ 08:28:40
URL: http://www.chanelsuneeta.se
Postat av: Carina

Grattis va kul!!!

2011-08-25 @ 09:37:20
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tackar:)

Tessan, BRA jobbat trots några disk, men det får man räkna med..Det är bara att komma igen:) Ska bli KUL att följa er på banorna framöver!!

2011-08-25 @ 17:49:34
Postat av: Eva o Leffe

GRATTIS till hela ligan. ni är BÄST !!

2011-08-26 @ 23:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0