En underbar tur på sörmlandsleden sista varma & soliga lördagen i augusti 2011

Vilken TUR vi hade med vädret!!! Varmt & soligt, en helt underbar dag:)

Så underbart var det att jag kl 8 på morgonen traskade upp & ut i morgonrock, gick till brevlådorna med hundarna, hämtade tidningen & satt sedan ute & bara njöt:) Så...skulle man börja alla dagar på:) Sedan satt jag där tills frukostklockan plingade...

Först att komma var Lotta med Lapparna dvs Taito & Loija. Så KUL att dom äntligen kunde hänga på:) Sedan kom Anna & Peter med sina Svarta Labbar dvs Brink & Ribston. Å så var det jag med min Sheltieliga, Svenerik & Anders som för dagen bar min packning, Tack för det!

Turen som vi hade planerat att gå tar ca 2 timmar med fika & hundbadpaus...En jättefin slinga att gå. Hade valt denna kortare tur eftersom att den förra var i tuffaste taget, ngt som visade sig eftersom att INGEN från förra turen förrutom Anna hängde på...Gulp...å där kom mitt dåliga samvete fram:(
Måste ju oxå tänka på mig själv & min jäkla skitkropp:( Den vill ju liksom inte riktigt vara med längre...Men som vanligt så funkade det hyffsat med lite extra medikament...& så hade jag ju såklart stavarna.

Vi traskade på i ett behagligt tempo & eftersom att vi inte var så många så gick vi & småpratade med varandra samtidigt som ögonen hela tiden mer eller mindre sökte efter det gula guldet:) Japp vi plockade en hel del svamp...Både kända & okända för mig, men inte för Lotta, hon kunde svamp hon:)

Första stoppet blev på "Toppen" & dit tar man sig genom att leka bergsklättrare, japp man ålar sig utmed "berget" samtidigt som man håller i en kätting. Inte det lättaste men alla kom upp & ner UTAN att stå på öronen:)

Sedan gick & gick vi tills vi kom fram till sjön & väl där så badade alla hundar utom Lapparna. Elake Anders "puttade" i mina stackars "inte vill bada" hundar....Eller ja Breeze var i flera gånger helt självmant, hämta pinnar i vattnet gör hon gärna:) Men vi höll inte på att komma därifrån för dom Svarta Labbarna ville hellre vara kvar i vattnet:)

Fikapausen tog vi ute på Udden, där finns det en färdigställd rastplats. Gott var det med en äggmacka & lite vatten:) Efter den välbehövliga pausen var det bara ca 500 meter kvar till bilarna.

TACK mina Goa vänner för att ni ville hänga med på en tur på leden:)

Lovar att det blir fler turer under hösten & då HOPPAS jag att fler hänger på!

Bilder kommer, kameran råkade bli kvar på landet....

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var en toppentur! Och sååå bra på svamp är jag ju inte! Men TACK för att jag fick hela klabbet!! Det blev gott till grillat. Vo gör om det en skön dag!



Kram

Lotta med lapparna.

2011-09-03 @ 01:50:02
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Visst var det & självklart gör vi om det!!! HA,ha,ha du vågade mer än jag vad det gäller att plocka svamp då "fniss"..Förstår att det blev smarrigt:)



Kramisar

2011-09-03 @ 18:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0