Tyst & tomt blev det å nu ska jag fokusera på Breeze & Trizz

Ja jösses vad tyst & tomt det blev här hemma när ALLA hundar åkte i går....

Breeze & Trizz märks ju inte sååå mycket men Blåndie....har jag ju verkligen haft så tajt sedan 3 januari & så nu ingen Blåndie...Men det känns så himla BRA! Hoppas nu bara att My gillar henne lika mycket som jag:)

Den kommande veckan ska jag ta mig i kragen & försöka träna både Breeze & Trizz. Känner att dom kommit lite i andra hand, inge bra:(

Breeze:

Måste träna som bara den på att:

1: Raka lägganden. Hon lägger sig rakt & så slänger hon ner bakdelen vilket inte är snyggt:( Men hon ligger nog bekvämt:)
Här är min plan följande: Att träna SNABBA-RAKA lägganden som jag belönar med klickern & sedan så klart godis:) Ska börja i min trappa där hon inte kan förflytta sig(vilket hon INTE gör) men där jag kan stå framför henne lite längre ner så att jag inte behöver böja mig snabbt(för det klarar inte min kropp). Vill ju få STADGA i läggandet dvs snabba belöningar när hon lagt sig rätt. Sedan bygga vidare på det så att hon får in att ligga gör man RAKT, först DÅ kommer belöningen. Om hon skulle lägga sig på sidan med rumpan uteblir ju belöningen.

2: Få in/med rumpan i vänstersvängar:
Just nu är vi ju lite ringrostiga & hon "slarvar" lite med sin rumpa i vänstersvängarna:( Mest syns det ju såklart i vänster-halt. Här går hon i gång på rätt belöningsplacering med godis:) Däremot så låser hon sig på om jag har ngt som jag ska slänga i rätt riktning hmmm. Ska plocka med mig klickern nästa gång vi tränar. Glömde ju att ta med den på förra kurstillfället, slarvigt!
Här är min plan följande: Att klicka vid antydan till att JOBBA med rumpan i rätt riktning & sedan så klart godisbelöna!

Måste få till många repetitioner varje dag....Ähhh?!? Det ska GÅ!

Trizz:

Anlagstestet i viltspår är ju inbokat till Söndag den 24/4 så...jag måste träna på följande:

Blodspår i alla dess former!!!
Så i dag ska Svenerik lägga ett lagom långt ca 300 meter spår( JAG måste ju klara av att gå det!) som ska innehålla 3 vinklar & bloduppehåll. Tror att det blir lagom:) Sedan blir det ett liknade spår i morgon med fler vinklar. OM jag klarar av att gå vill säga....Sedan ska jag & Lena med Lego försöka få ihop en träning i veckan:)

Här är min plan följande: Att ha gått 3 blodspår innan den 24:e, i bästa fall har det blivit 4. Varav 1 kanske helt bara med fokus på vinklar, en sisådär 5-7 stycken. Men allra viktigast är ju att hon LYCKAS på det "första" i dag. Om hon inte lyckas i dag får jag väl kanske planera om lite.

Nu ska jag gå till jobbet...Ha en BRA dag!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0