Trizz klarade anlagstestet i viltspår med full poäng!!!

Vilken dag, SOLEN skiner & det är så härligt! Kanske lite väl "varmt" igentligen för att köra spår....men men nu var det ju dax för ANLAGSTESTET i viltspår för Trizz.

Dom andra hundarna fick stanna kvar hemma. Mamma & Svenerik följde med & då tar ju rullstolen hela bakluckan. Ganska skönt att "bara" ha med sig en hund:)

Vi började med att äta en glass inne i Strängnäs som ju verkligen är en mysig stad:) Sedan var det dax att träffas vid Malmby, precis utanför Strängnäs.

Därifrån åkte vi i samlad trupp ut i skogen. det var ju jag & Trizz samt Lena med Lego som skulle gå.

Väl framme så ville Lena gå först & för min del så spelade det ju ingen roll. När dom kom tillbaka så hade Lego gått himla bra bitvis:) men tyvärr så hade han problem med vinklarna:( Å då blev han tyvärr inte godkänd:( Men domaren trodde att Lego med vinkelträning & långa spår i benen skulle bli en himla bra viltspårhund:) Å det tror jag med:)

Sedan var det min & Trizzen´s tur....Vi traskade i väg & efter ca 100 meter började spåret, ca 5 meter åt höger.
Selade på & sedan bar det av...Jösses, domaren pratade hela tiden ngt verken jag eller Trizzen är vana vid. Men Trizz verkade inte bry sig så mkt, men när han nästan var i kapp henne då tittade hon frågandes på mig!? Ähhh jag var lika frågande måste jag säga. Men han var väldigt trevlig:)

Trizzen då??? Ja hon spårade KANONERS! Det sa domaren redan efter knappt halva spåret. Han sa " jösses vilken hund du har, hon spårar klockrent, vinklarna är perfekta" GILLAS!!!! Självklart kunde jag inte riktigt slappna av, jag visste ju att det var långt kvar.....

Terrängen var väldigt växlande, det var delvis sankt & blött sedan jättefin mjuk skog & så UPP på berg & mossa. Kan lova att mossan var torr. Men det löste hon fint:) Ja efter att ha varit uppe på berg så bar det av neråt...Ett jättedike skulle vi över oxå....Trizz fixade det blöta diket bra:) Även JAG fixade att komma över, man är ju inte direkt ngn gasell men ÖVER kom jag:)

Ja efter en i mitt tycke  LÅNG tid så HITTADE Trizz klöven:) Jag var däremot väldigt osäker på tiden?!?! Tyckte att hon gått långsamt....men domaren tycket att hon jobbade i ett perfekt tempo:) GILLAS!!! Han var riktigt imponerad "Stolt" var jag!!!

Tiden då? Jo hon klarade spåret på 19 minuter!

Poängen: Maxpoäng dvs 42 poäng!!!

Det betyder att Trizz nu klarat ANLAGSTESTET I VILTSPÅR med maxpoäng!!!
Precis som Breeze & Milloo, men dom bägge fick även HP, det fick inte Trizz....

Känns helt OK att ALLA mina hundar nu har godkänt anlagstest! Dock inte Sindie men hon har så många andra titlar:)

På vägem hem passade vi på att handla lite mer blomjord & lite perenner. Mamma bjöd sedan på middag på Åkers Världshus, smarrigt värre:)

Dagens trista grej är att Sindie haltar:( Antar att hon sträckt sig....Till & från så haltar hon rejält, inge kul:( Har kännt igenom henne men hon reagerar inte speciellt någonstans....Får avvakta & se.Det är ju så med äldre hundar, då är det ju stor risk att olika krämpor visar sig...
Håll tummarna för att hon snabbt blir bättre.......

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Ullis

GRATTIS!



Kram Ullis med Chanel

2011-04-24 @ 20:59:50
Postat av: Carina

Grattis! Va kul :)

2011-04-25 @ 13:41:44
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Eva o Leffe

Trist med Sindie, hoppas att hon piggnar på sig

snart. GRATTIS igen.

2011-04-25 @ 19:46:56
Postat av: Marie G

Tackar!

Ja det är trist med Sindie & än har det inte blivit bättre:( Men så är hon ju över 13 år & då kan det ju komma krämpor....Hoppas dock att hon snart blir bättre:)

Kramisar

2011-04-25 @ 22:15:25
Postat av: Kristina med labbarna

GRATTIS

2011-04-26 @ 08:22:35
Postat av: Marie G

Tack Kristina med Labbarna:)

2011-04-26 @ 12:06:36
Postat av: Carina

Ja så himla kul att det går framåt hela tiden nu :)

2011-04-26 @ 18:54:44
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Håller med dig Carina:) Vi får försöka att träffas lite oftare så att dom får umgås:)

2011-04-26 @ 19:16:19
Postat av: Lotta

GRATTIS!!

Vad roligt.



Kram Lotta med Lapparna

2011-04-26 @ 21:32:56
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Marie G

Tack Lotta med Lapparna:)

Kramis

2011-04-27 @ 23:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0