"Sista" veckan med Blåndie

Jaha nu har alltså den "sista" veckan med Blåndie kommit, eller sista & sista hon kommer ju tillbaka efter påsk....Men det ska faktiskt bli skönt & säkerligen lugnt här hemma när hon nu i morgon åker hem med My.

Nåja, förra helgen på landet var som vanligt dvs Fullt ös mest hela tiden på hela ligan:) Tyvärr blev det ingen långis i söndags:( min kropp ville inte!!! Men inte led hundarna av det, dom hade ju hela tomten att vara på. Å jag kan lova att dom mest var ute, speciellt Milloo & Blåndie:) Dom får man knappast in....Kan kanske bero på att dom fick varsitt märgben?! Breeze gick direkt & grävde ner sitt....men dom andra gnagde. Men så fick jag se Blåndie när hon "grävde" ner sitt i häcken?! Hon måste ha sett när Breeze grävde ner sitt...Men tyvärr för Blåndies ben så stod Trizz precis brevid & när Blåndie var klar grävde Trizz upp det ha,ha,ha....
När helgen var slut så hittade jag bara "färska" ben, undrar vart dom andra 3 tagit vägen, kan nog gissa på att dom är nergrävda av Breeze eller Blåndie:)

Veckan som gått då? Ja Breeze, Trizz & Blåndie har fått sitt dock inge långa promisar...Däremot så har det blivit MÅNGA aktiveringspromisar, GILLAS av alla mina tjejer:) Det finns ju MASSOR av saker som man kan utnyttja i naturen & i området.
Blåndie letar upp alla stenar som hon sedan klättrar/går upp på & sedan förväntar hon sig godis...som hon så klart får:)
Dom vet oxå vilket träd som jag brukar gömma godis i...Dom springer direkt dit & letar, det kan ju liksom finnas ngt "glömt"...

Har trots en jä.la värk verkligen försökt att aktivera tjejerna & jag tror inte det gått ngn nöd på dom. Däremot så tror jag inte för en sekund på att jag kommer att kunna tävla Trizz under våren:( & det känns så himla jäkla trist! Har trots det ändå anmält oss både till Västerås & Strängnäs Cup. Så ännu har jag inte gett upp hoppet! (Men snart så...)

Nu ska jag klippa klorna på Blåndie & sedan återigen tejap hennes hemska öron:( Dom var ju så fina från början men så helt plötsligt så ställde dom sig upp, gillas inte!

Här kommer lite "gamla" bilder på Blåndie från när vi var till Läppe....



Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0