Några inköp

Har ju köpt & satt på Scaliborhalsband på mina hundar. Inte Sindie, hon klarar sig utan fästingskydd....Men dom andra, jösses jag har redan ploackat ca 17 fästingar på dom!?!?+ 2 på mig:(
Tyvärr reagerade Breeze så pass mycket att jag var tvungen att plocka av henne det:( Reaktionen blev hyperaktiv( JA hon kan bli mer hyperaktiv!!), huvudskakningar, orolig & rastlös. Så när jag hade gått & lagt mig så stod jag ut i ca 1 timme innan jag tog av det. Efter ca 30 minuter hade hon lugnat ner sig & kommit till ro. Så nu ligger hennes halsband på luftning, ska testa att sätta på det i morgon Torsdag. HOPPAS verkligen att det funkar! Hon MÅSTE ha ngn form av skydd eftersom att mina hundar alltid får MASSOR av fästingar:(
OM hon reagerar igen plockar jag naturligtvis helt bort det....Men vad attan ska jag göra då?????



Nu ikväll så var jag återigen på en BRA föreläsning på Animalen, Södertälje. Kvällens ämne var "Akutsjukvård för hund" Karin Augustsson föreläste.
ALLA hundägare borde gått!!! Bla tog Karin upp vad man ska göra vid huggormsbett, benbrott, chock, hundslagsmå, överhettningl mm mm.
Bla fick vi tipset att alltid ha med en kylpåse som man trycker igång & då blir kall. Perfekt att ha i klubbstugan eller när man tränar agility eller spårar OM olyckan är framme & man måste kyla hunden eller föraren!
Kostade 18:- på rea:) Köpte 2 stycken.


Passade oxå på att köpa en till fästing plockare, tycker att den här är bäst. Ska ALLTID med mig...


Köpte även den här borsten som Kristina med Labbarna tipsade mig om.


TACK Gudrun för skjutsen!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0