Lagt & gått blodspår med både Breeze & Trizz

I lördags efter jobbet så gick snälla Svenerik & la ett blodspår åt mig:) Han tog med sig Milloo,vilket han uppskattade....Han blev däremot inte glad när han inte fick gå bakom Svenerik & BÄRA på klöven ha,ha,ha....Milloo tyckte att han var himla duktig som BAR klöven!

Sedan fick spåret ligga ca 2,5 timme innan jag gick det med Trizz.

Hur gick spåret? Jo....

Trizz tog upptaget BRA, kul eftersom att hon slarvade i onsdags. Dom första 20 metrarna gick bra, sedan gjorde hon en ganska stor snurr innan hon tog upp spåret igen. Ja & så fortsatte det....I bland gick hon kanoners & så i bland gick det lite väl åt fel håll....Men jag är ändå ganska nöjd eftersom det trots allt var det första riktiga spåret sedan i höstas.
Spåret var ca 400 meter & innehöll all sorts terräng, hua hua det var både uppför & brant nerför + vatten. 
Trizz gick sedan rakt på klöven, GILLAS:)

Lät sedan klöven sitta kvar, Trizz vill ju ändå inte bära den som en trofé. Min plan var att gå spåret med Breeze söndag morgon. Tycker att även Breeze ska få göra ngt & att gå viltspår gillar hon:) 

Jag kom upp ur sängen i morse, mkt Tackvare mina plåster, Voltarensalva & värktabletter, men men UPP kom jag. Å som vanligt så var jag uppe innan kl: 06.00 trots att det var söndag morgon suck....Tog med mig alla hundar på en morgonpromis. Sedan lämnade jag in alla utom Breeze. Det resulterade i att Trizz TJÖT som en galning när jag & Breeze gick iväg:( Hmmm TUR att mamma & Svenerik var förvarnade....

Breeze, min STJÄRNA klarade spåret galant! Inga snurrar eller funderingar:) Jösses vad DUKTIG hon är! Å ändå hade ju spåret legat ca 16 timmar inkl hela natten.
Mitt under spåret så brakade det till, gulp tänkte jag! Kan det vara en älg?!?! Men nix det var "bara" 2 rådisar som rusade förbi oss....Breeze stannade & kollade, sedan var det nästan som om hon blev än mer taggad på sitt spår GILLAS! Hon brydde sig alltså INTE om dom levande rådisarna, BRA!!!
Även Breeze gick rakt på klöven:) Å hon bar klöven hela vägen hem, stolt som bara den!!! Min DUKTIGA Breeze:)

Å när jag ändå var i gång så passade jag på att köra både Milloo & Breeze på slalomen några gånger. Mille var supertaggad & gick kanoners:) SÅ SYND att jag inte kan ta tillvara hans supertalang:( Å självklart inte heller Breeze & hennes enorma talang:(

Hela ligan fick varsitt märgben som dom jobbat med:)

TACK Svenerik för att du la blodspåret åt mig!

Vill avsluta med att säga GRATTIS till Johan som med sin Tova blivit Lydnadschampion! det var ni verkligen värda:)

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0