Äntligen har jag kunnat sätta upp slalompinnarna!!!

I morse tröck jag ner 4 pinnar x 3 uppe på "min" tomt. Kändes så BRA att nu kunna träna UTE & på BARMARK! Det bästa är ju oxå att dom kan stå kvar:) Köpte ju en uppsättning slalompinnar när Rusta reade dom för ca 1 månad sedan. Så nu har jag en uppsättning i stan & en här på landet.

Var ju som vanligt uppe med tuppen i morse & då passade jag på att först köra Milloo, han var taggad & gick BRA:) Sedan var det Trizzens tur & även hon var duktig, körde bara några omgångar både h & v. Sist ut var Breeze & hon var TAGGAD....övertaggad som vanligt suck eller jihooo!!! Hon är bara bäst men....jag var tvungen att sluta för hon taggade upp sig vilket i hennes fall innebär att hon skäller....Å jag tror INTE grannarna skulle uppskatta att bli väckta 06.20 lördag morgon utav en vrålskällande hund....HOPPAS att dom INTE hann vakna i morse?!?

På dan var det då dax att köra igen...& nu med Breeze & Trizz. Mille fick avstå trots att han älskar agility...Men min kropp fixar INTE ens av att "bara" köra slalom med 3 hundar:( Jäkla himla skit!!! Men men, nu är det som det är & jag kan inte göra ngt åt det:(

Breeze gick BRA, hon är ju min stjärna! Så himla synd att jag inte kan köra henne:( Å då menar jag träna & tävla henne...Känns faktiskt för jävligt:( Speciellt när jag har en hund som skulle kunnat gå hur jäkla långt som helst OM bara jag hade kunnat...Nä usch nu blir man ju nästan depp:( ja, ja men oj vad hon körde:) GILLAS!

Trizzen däremot, hon känner direkt om jag mår piss:( Då blir hon så låg & bara gör allt för att jag ska GILLA läget...Gullungen:) Men hon försökte men jag kände att jag inte fixar det & då är det ingen ide:( Jag bara förstör för henne & hon behöver allt självförtoende hon bara kan få...Skärpte dock till mig så att hon fick en rackarns kanon slalom innan vi avslutade...

Så i stället för att köra slalom så det ryker fick jag småpyssla i trädgården...nåja nu har jag 5 amplar + en stor kruka med fin fina lila pensér:) Men vaddå det är ju inget mot om jag kunnat träna agility & det på barmark...

Jäkla jäkla JÄKLA skitkropp:(

Å tillråga på allt så har jag fortsatt att plocka fästingjäklar på hundarna:( Nu har även Breeze haft sin första suck...Tror tyvärr att det blir ett rekord år för fästingar, vilka jag bara avskyr....

Dagens solsken & vårväder + att Lillebror & Jenny kom förbi på en fika gjorde dock att dagen blev "bra".

Nu HOPPAS jag att morgondagen blir bättre....men först måste jag komma i sängen & i morgon bitti UR sängen...Håll tummanra för att jag lyckas.

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Skönt att kuna köra ute igen, såg att det smält bort ganska bra på fotbollsplan, så snart kan man vara där och träna.

Ha det bra

2011-04-10 @ 09:34:40
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Just & vid tillfälle kan vu ju åka till klubben & köra:)

ha en bra dag!

2011-04-10 @ 12:37:18
Postat av: Carina

Japp, nu har jag blivit sugen på att sätta igång igen :)

2011-04-11 @ 16:31:28
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Låter bra Carina, men nu måste bara min kropp fixa det:(

2011-04-11 @ 18:50:34
Postat av: Lotta

06.20! Det var attans vad du är hurtig!!

Och duktig! Häller med om att det är skönt att det är barmark ute! Taito och jag tränar på vi med. Det är så kul!!



Kram

Lotta med Lapparna

2011-04-11 @ 21:25:29
URL: http://anncha0117.wordpress.com
Postat av: Lotta

Skööönt att det är barmark, man kan vara ute och slipper torka en massa tassar, fast som sagt, de där fästingarna är inte kul.



Vi måste ses snart

Kram

Lotta med Lapparna

2011-04-11 @ 21:34:07
URL: http://anncha0117.worpdpress.com
Postat av: Marie G

Ha,ha,ha Lotta, man måste ju utnyttja dygnet:)

Ja nu är det VÅR, härligt med nästan helt rena hundar....

Ja vi måste SES i vårsolen med hundar & fika:)

Kramisar

2011-04-12 @ 14:23:40
Postat av: Carina

Ja det var så kul att se henne, de fungerade bäst när vi bara lätt hundarna springa och busa och snosa runt, så jag hoppas verkligen att det är på G nu :)

2011-04-13 @ 17:52:27
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Förstår att det kändes bra, Carina:) Vi får försöka att träffas lite oftare...

Ha en bra dag!

2011-04-14 @ 08:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0