Angående Blåndie´s flytt till My

Min härliga Blåndie Blå kommer ju att flytta hem till My men eftersom att hon pluggar & bor på internat så kommer Blåndie "flytta" hem till dom nästa fredag & vara där över påsken. Sedan kommer hon "hem" igen & bor hos mig tills My slutar skolan.
Helt OK för mig för den kommande valptiden är ju så himla mysig...

I går passade jag med min liga & Kitty med Gimli på att ta en promis runt Bastmora innan föreläsningen. Tjejerna skötte sig bra:) Gimli & Blåndie "fann" varandra & busade en hel del:)

Under föreläsningen så fick Blåndie var med inne. Bra med socialträning...det var ju både hundar & folk. Men hon brydde sig inte, visst när några hundar lät som om hela världen höll på att gå under då..tyckte hon inte om läget:( Men det släppte så fort dom lugnade ner sig. Inget gnäll under hela långa tiden, GILLAS! Blåndie är bra cool:)

Väl tillbaka i klubbstugan så hittade jag ytterligare 1 fästing på Blåndie:( Å när jag kom hem hittade jag 2 på Trizz grrrr...Nu blir det inköp av Scalibor halsband!!!

Har tejpat Blåndies ena öra igen, vill ju INTE ha ståndöron på henne....Från början var dom ju tunga med så helt plötsligt så blev dom hur lätta som helst:( Vilket resulterade i att dom ställde sig mer eller mindre rakt upp. Dock inte hela tiden men då & då...Maskeringstejp är bra....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0