Veckans agilityträning med 8 sheltisar

Tillbringade några timmar på klubben med hela min liga & Lena med 4 av sina sheltisar....Så härligt att se dom rusa runt på dom stora gräsytorna:) Trizz & lilla Timjan hade himla kul i hop & så är dom ju nästan lika stora hmmm. Timjan är snart 5 månader & Trizz 2,5 år...Jaja kul hade dom i alla fall.

Eftersom att min kropp inte alls vill vara med så var det "bara" för mig att bita ihop, hundarna bara måste ju få sitt...Lena kånkade ut lite tunnlar & så planerade jag ihop en "bana" av dom hinder som redan stod ute.

Började som vanligt med min racer dvs Breeze. Ojojoj vad smidigt det är att köra henne, speciellt när hindren står så att jag bara behöver ge kommandon & röra kroppen så lite som möjligt. Visst på vissa ställen undrade hon nog fan vad jag menade, men oftast så förstod hon mig på ngt konstigt sätt!?!? Hon kanske är van efter att ha behövt träna med mig i alla år....Var så nöjd jag kan bli efter dom föruttsättningar jag har....

"Mille" var nästa på tur:) Laddad till tusen & bara VILL KÖRA!!! Han är dock inte lika "lätt" att köra på avstånd, så lite fel blev det här & där men men...Inget han igentligen märkte ngt av.Han fick ju köra, dock alldeles för lite enligt honom. Fin fina kontaktfält har han min Prins:)

Sedan fick jag slå mig ner & titta när Lena körde, kände att jag annars skulle gå på knä:( Så jäkla skittrist, speciellt när jag har sådana superhundar......Ja det är bara att gilla skitläget:( Var ju tvungen att vila en stund så att även Trizz skulle få köra...

När det sedan var hennes tur ja då undrade jag på vilken planet den lilla damen var på?!? Inte på samma som mig i alla fall....Då ropade Lena typ "Dom är ju levande varelser" hmmm visst....Ha,ha,ha ja Trizz bara måste leta ÄTBART på planen, ngt kan ju ha ramlat ur. Önskade då att hon ÅT maten hon fick hemma....
Vet inte om det kanske berodde på mig men hon var himla "off" & hade fokus på allt annat än på det vi skulle göra TILLSAMMANS...Till slut så fick jag "säga" till henne att Hallå, NU jobbar vi! Å efter det så gick det bra! Trizz är ju oxå en racer på banan men tyvärr så sackar ju jag henne som vanligt:( Så det fick bli övningar nära typ, snäva svängar & blindbyten, ngn Jakkoo fick jag till oxå....

Tyvärr så vill ju JAG mer än min kropp:( Fasiken..... Men vädret var bra, en del sol & höst, alltid ngt:)

TACK Lena för en trevlig stund på klubben!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0