"Bara" Trizz är hemma

I går passade jag på att vara i skogen med ligan, vädret var ju härligt & jag tror nog att även hundarna som vanligt gillade att raca i skogen.....Denna gång så klarade jag mig från "pundarna", alltid ngt. Inga "svin" heller, trots att vi har massor av vildsvin i skogarna:(
Men sen kom Svenerik & hämtade både Breeze & Milloo. Kände att det var allra lugnast att ha dom på landet & att jag då kan ägna mig helt åt Trizz...Å så vet jag ju att Breeze skulle leva tokig på söndag i Vallentuna...För hennes del är det ju helt jäkla otänkbart att tillbringa dagen brevid en agilitybana UTAN att får köra ett enda lopp!?!? Då nu får hon i stället tillbringa helgen på landet.

För på söndag ska ju jag debutera Trizz OM nu min kropp fixar det vill säga....I värsta fall så får jag starta & bara köra några hinder & sedan "springa" av, ja ja det löser sig. Men jag HOPPAS ju så klart att jag ska kunna köra hela långa banan med henne:) Känner dock att jag skulle velat tränat lite mer....men så känns det ju alltid för min del. Å vaddå det är väl Ok att köra 2 banor på söndag(hopp & ag) UTAN att ha kört ngn hel bana innan?!? Eller nåja det blev ju nästan en hel bana i onsdags när jag var på klubben...Måste ju liksom spara kroppen tills när det gäller:)

Fasiken vad KUL det ska bli att ÄNTLIGEN få tävla agility igen!!!! Herrejösses för innan allt skit ställde till det tävlade jag ju nästan varje helg, men det är länge sedan nu:(

I morse tog jag min enda hemmavarande hund på en tidig långpromis....Kroppen var inte riktig med mig men vi lullade på i makligt tempo med många stopp...Skittrist att ha denna jävla värk:( Men men det är bara att bita ihop & traska vidare....Trizz tyckte nog att det gick lite väl långsamt men hon anpassar sig snabbt. Hon e ju van....Normalt så kan ju ligan aktivera sig själva dvs raca av sig tillsammans. Dock ngt svårare när det bara är matte som är med...Men jag hade med mig godis så det fick i stället bli lite hjärngympa:)
Även denna gång gick jag ner till stan & frukosten intogs vid vattnet utmed Maren.

Men....sedan fick det bli buss hem:( Ska ju jobba långpass i em & det är jobbigt så...

Nu sover Trizz gott

 


Trizz:)

Måste dock ringa Lena & fråga om det finns ngn smakgaranti på fodret...För det är bara Milloo som äter det & han äter ALL sorts foder. Å Sindie äter det oxå men jösses hon ÄTER ALLT!!! Men Breeze & Trizz äter det INTE:(


Gillas INTE!

Njut av era hundar!

 

 


Kommentarer
Postat av: Carina

Håller tummarna för dig och Trizz på söndag!

Du om man ska boka agilityplanen för träning, hur gör man då? Jag skulle vilja åka ut någon gång nästa vecka,typ torsdag om det skulle gå!

Ha det bra

2010-09-10 @ 19:27:30
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Tack:)

Maila mig om dag & tid så lägger jag in det i kalendern....

Ha det gott!

2010-09-11 @ 08:59:27
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Carina

Okej!

2010-09-11 @ 09:30:40
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0