Att lägga spår med "pundare" i bakhasorna

Förra torsdagen skulle jag lägga ett gäng spår. Snälla Carina med Russeltussarna stannade så att jag skulle kunna lägga spåren innan avfärd till klubben.
Gjorde allt klart, man ser ju lite halvrolig ut med "spårmunderingen". Jag hör att det är några i skogen men det är ju svamptider så jag funderar inte vidare på det....Nu vet jag exakt vart jag ska lägga det här spåret men jag ändå snitzlat lite här & där. Då helt plötsligt hör jag ngn ropa "hallå, du har ngt efter dig" Hmmm, jag går vidare & då börjar det suck...Vrålandet & ropandet att jag ska stanna- komma till dom för dom vill prata med mig!?!? Jag svarar att Nix jag lägger spår & går vidare. Men inte ger dom sig:( Dom fortsätter ropa/vråla & jag fortsätter lägga spår.
Efter ett tag tystnar det & då kan man ju undra vad som hänt?! Vänder mig om & då har den ena "pundaren" kommit efter mig:( När han ser att jag sett honom fortsätter han att tjata om att jag ska stanna, han vill prata med mig. Jo tjena, inte fan tänker jag stanna & höra efter vad han vill! Så jag traskar vidare nu upp & utmed vägen. Undrar bara lite lätt vart den andra "pundaren" är???Skyndar mig på att göra klart & går sedan ut på vägen med den ena "pundaren" bakom & då ser jag att den andra möter mig på vägen....Men som tur är sitter ju Carina i bilen strax mittemot där jag kom ut från skogen(har bra lokalsinne)Så jag går mot bilen, arg som ett jävla bi!!! När domser att jag sätter mig i bilen stannar dom för att sedan snabbt som fan dra därifrån.....
Nu var jag arg som bara fan! Att man inte kan får gå i skogen en helt vanlig dag sisådär strax efter lunch i den här jäkla Tokstan!??! Nä då ska man få uppleva det roliga, jo tjena PUNDARE i skogen....
Kan lova att jag INTE la några flera spår just då. Nä vi drog till klubben...

Så...alla ni som lägger spår i skogen Se upp för pundare! Rätt som det är så står dom där!
Nästa gång tar jag med mig en hund i spåret!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0