Ligan hemma & träning på klubben

I onsdags kom ligan hem, kul:) När dom är borta några dagar är det bara skönt.....skönt att slippa gå ut sista nattpinket i kolmörkret. Efter duschen kan man krypa upp i soffan & bara slappa, sedan bara gå & lägga sig. Känner att det kan bli en vana....

Väl hemma så var det i princip bara att packa väskan för sedan kom Lena med sin flock. Vi skulle till klubben som vanligt & träna...Väl framme så fick alla hundar rusa av sig & det gör dom i en herrejösses fart!

Å som vanligt(skit!!!) så hade jag så jäkla ont i kroppen så jagtog mig verkligen en funderare på OM jag skulle kunna göra ngt med min liga?!?! Kände att det bara var att bita ihop hårt som attan & planera några enkla övningar. Fullproppad med värktabletter går det mesta i korta stunder....

Byggde efter hur kontaktfältshindren stod, allt för att göra det så enkelt för oss tvåbenta. Dock skulle det visa sig vara lite halvsvårt för både Milloo & Trizz...Det blev en "bana" med avståndshandling dvs många långa rakor med sväng via bla en lång tunnel, efter tunneln var det balans.

Breeze hade inte några större problem med att köra "utan" mig, hon suger ju rätt bra på hinder:) Men oj vad hon läser av min kropp hmmm minsta lilla som jag gör fel eller för tidigt så PANG gör hon det jag "visade" fel eller rätt....Fördelen är ju att jag direkt ser vad JAG gjorde för fel gahaaa....

Milloo har däremot lite svårare för att jobba självständigt, han vill ha mig med....Han kan suga fram 1-2 hinder sedan kommer han liksom på att hupp matte är inte med, jag vänder...Kände att jag inte riktigt var i fas med min Prins i dag...Skulle igentligen kanske INTE kört men jag vill ju att hundarna ska få jobba! Efter ett tag kändes det dock bättre, han började anpassa sig mer efter mig. Men det känns fasiken inte kul när man kommer i ngn sorts konflikt när man kör:( Gillas inte!!!

Trizz ja hon vill så mkt & anpassar sig oxå efter mig, men jag vill ju att hon ska jobba självständigt! Trots att hon är himla kul att köra skulle jag verkligen sådana här dagar önska att hon hade mer driv framåt UTAN mig...Men det kommer OM jag orkar fortsätta träna vill säga...

Jag, ja vad ska jag säga?! I dag var det rent ut sagt för jäkligt:( Kände att jag inte alls gjorde min liga rättvisa....Vet ju att jag har ett gäng STJÄRNHUNDAR som helt å hållet bromsas upp av mig:(

Men jag tror trots allt att dom var nöjda, ja alla utom Breeze:) Hon tycker alltid att hon får köra för lite!!!
Avslutade med att köra en lång budsändning med Breeze & hon gjorde det så snyggt:) Man verkligen ser att hon skulle älska att få fortätta med lydnaden....
Mille fixade oxå budsändningen, inga snygga ingångar där inte ha,ha,ha men däremot ett snyggt läggande...
Trizz fick oxå göra en & även hon har lite svårt med ingångarena hos mottageran. Däremot så sprang hon i 100 knyck till mottagaren:) Även hon skulle säkerligen gilla att träna & tävla lydnad....

Sist men inte mindre viktigt så fick alla hundar rusa av sig innan det var dax för hemfärd. Kändes trots allt BRA att hundarna fått sitt:) Själv så får det bli lite piller från burken:(

TACK Lena för att du släpade ut mig!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0