En hel dag i Uppsala med trevliga personer från SHK

Hela långa dagen skulle helt gå i hundproblemens tecken, hmmm....Eller det skulle ha varit så. Dagen var BRA & Memea är trevlig & intressant att lyssna på. Dock såg jag inte röken av några hundar med problem?! Det var trevliga & glada unghundar som med sina snälla förare ställde upp för att vi skulle få se dom göra olika övningar inför publik, strongt gjort av dom:)

Men det är alltid nyttigt att få lite påfyllning, trots att det inte direkt pratades om stora problem utan om att få hunden att förstå att JAG är roligast & viktigast i deras liv:) Å då måste JAG oxå se till att leva upp till det, att vara ROLIGAST för hunden. Att hela tiden erbjuda det bästa utan att muta mig till det...Gillas, för jag gillar INTE när folk mutar sina hundar till att "arbeta" eller att samarbeta....
Däremot gillar jag hundar med driv & som VILL samarbeta MED MIG, just för att mina hundar tycker att JAG är allra allra bäst:) Öhhh jag tänker dock INTE gå till ngn djurpratare...

Som vanligt antecknade jag en hel del men jag lämnade kvar anteckningarna i klubbstugan för vi ska ju tillbaka i morgon. OM jag orkar så ska jag renskriva det i morgon kväll sedan kommer det ut här...

I morgon kanske vi får se hundar, nej förare med problem...Intressant ska det bli:)

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja tyvärr är inte värken helt borta, går fortfarande på smärtis och kör mina värmekuddar. Känner mig dock rörligare sen jag var hos sjukgymnasten.

Hm du kan väll så mycke innan så det var kanske inte så mycke nytt för dig. Hoppas dagen blir bättre!

2010-10-24 @ 09:41:46
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Usch vad trist att det inte släpper:( Hoppas verkligen att du snart blir bra:)

Ha,ha,ha det är alltid bra att om inte annat bli påminnd om vissa sätt att träna, å "INGET" funkar om inte hunden vet vem som är "ledaren". A&O är alltså en trygg, säker & pålitlig förare:) Har en del övningar som jag ska testa på min liga...

Ha det gott

2010-10-25 @ 14:10:40
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0