En härlig söndag på landet med ligan

I dag var det en sådan där dag när solen sken & jag bara var:) Pysslade lite på tomten & plockade bort sommarblommorna.....Mille var med Svenerik på städdagen, en liten tradition. Tjejerna fick varsitt märgben att smaska på.
Passade oxå på att slappa i solen:)

Svenerik la sedan ett viltspår som både Trizz & Mille skulle få gå.
Å jösses vilket spår ha,ha,ha....Spåret innehöll nästan all sorts terräng, branta "stup", vatten, högt/lågt gräs jobbigt värre. Men ack så bra träning! Spåret innehöll: 3 bloduppehåll, 4 vinklar & 1 spetsvinkel....

Trizz började med att slarva i starten:( Men efter ca 10 meter så trillade poletten ner & hon hittade rätt:) Sedan gick hon som en klocka enligt Svenerik...Själv hade jag fullt sjå med att inte stå på öronen, bra för då hade jag ingen chans att "glutta" efter snitzlarna...
Hon genade vid en 90 graders vinkel däremot så fixade hon spetsvinkeln super:) Hon jobbade lugnt & metodiskt i hela spåret, gillas! Men av ngn anledning så gick hon förbi klöven?!? Men ganska snabbt så kom hon på att hon inte hade så mkt doft i näsan så då vände hon tillbaka till slutet...

Mille gick med Svenerik & även han missade ngt i starten....Sedan gick han bra tills han kom underfund med att jag inte längre var med...Jag hade nämligen fullt upp med att plocka snitzlar i det nu mer eller mindre dunkla halvmörkret, usch vad fort det blir mörkt:( Han ville absolut INTE spåra utan mig....När jag kom ifatt dom så tog det ett tag innan han åter spårade & så klart hittade han klöven:) Den bar han sedan hela vägen hem:)

Ja nästa gång ska jag INTE gå med när Svenerik & han spårar...
Nu äntligen så kanske det snart är dax för anlagstest för mig & Trizz:)

TACK Svenerik för att du la spåret & att du sedan hängde med mig & Trizz:)

Njut av era hundar!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0