Ännu en heldag med ligan & Elisabet & hennes liga

Vädret var även denna torsdag helt strålande, dock så blåste det en hel del...Men vaddå!?! Vad gör man inte för sina hundar....

 

Började som vanligt med att rasta av alla sheltisar, för dagen var dom 6 stycken.
Därefter blev det framplockning av dom hinder vi skulle använda.

  
Breeze älskar att kampa & att köra agility:) Däremot blir hon lite konfunderad när jag sitter framför sista hindret för att fota....

Passade även på att fota mina hundar bla när dom hade sina fleece täcken på sig:) Täckena är igentligen gjorda för whippet hundar & Trizzens täcke är för whippetvalpar.

 
Breeze i sitt "whippettäcke" från Kennel Pompecas. Dom här täckena är allra bäst för dom sitter kanon & ner över länden. Rekommenderas självklart till alla raser:)

 
Trizz i sitt "valpwhippet" täcke


Även Milloo har ett täcke på sig när han sitter & "väntar" på sin tur. Speciellt nu när det är höst & ruggigt. Är rädd om deras muskler & vill så klart att dom håller i många år till.....


Även Trizz kampar för fullt med "favvokampleksaken"

Sedan ville Elisabet att jag skulle fota hennes hundar in action...I dag hade hon med "Pirre", brorsa till Breeze.

  
"Pirre"

  
Kola
  
Gossi

Eftersom att både jag & Elisabet har problem med kropparna:( så fick det bli inte springa övningar...Så det fick bli bla en hoppraka med hopphinder med långhoppsdelar mellan. Det var olika avstånd mellan alla hinder. Körde åt bägge hållen & bla skickade jag både framåt dels upp på Ahindret. Duktiga var dom:) Däremot så måste jag träna mer på att Trizz suger framåt trots att jag kommer efter....

Körde även slalomingångar från olika vinklar & med fart från tunneln som låg parallet med slalomet. 
En bra övning både för min kropp & för hundarna:) Det gäller ju liksom att anpassa övningarna efter mig...


Tyvärr så "GLÖMMER" folk att plocka upp efter sina hundar!?!?! Blir så satans trött på att hitta
högar efter andras hundar PÅ AGILITYPLANEN & därruntomkring:(
TACK Grundrun för att vi dagen till ära fick oss ett gott skratt när jag hittade denna infopinne om vart dom GLÖMT sin hunds skithög:) Jag sket faktiskt i att plocka upp denna hög & även dom andra 5, vet inte OM dom plockades upp...Troligen inte av "sin" ägare i alla fall:(
Å VARFÖR i hela jäkla värlen MÅSTE dom RASTA sina hundar PÅ AGILITYPLANEN????
OM det sker en olycka ANVÄND en skitpåse!!! 

Avslutade med att gå en promis med alla hundarna lösa....Sedan packade vi in hundarna i bilen för färd till stan. För självklart så skulle vi ta en stadsprommis med Pleska:) Vi gick ner till Maren, vattnet & SOLEN, där satte vi oss & åt. Sedan blev det hemfärd....

TACK Elisabet för en trevlig & välbehövlig dag!!!

Kunde sedan med gott samvete lämna ligan för att jobba kväll....

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0