Nostalgi tripp till Taffsnäs

Visste att det i dag skulle vara premiering på Taffsnäs Gård & då bara skulle jag dit....
Räknade ut att jag inte varit där på ca 15 år?!?! Jösses vad tiden går, & jag som alltid var där förr i tiden...

Passade på att fota runt & då kan jag lova att många minnen poppade upp:) Blev sååå sugen på en liten guling igen....



 
Stallet



Minns:)



Herrgårdsbyggnaden, där man förr i tiden intog alla måltider

 
Sovbyggnaden

 
En del av hagarna & baksidan på stallet


Här har jag & många med mig gråtit floder, när man den allra sista dagen skulle släppa "sin" fjording för denna gång, oj,oj,oj NOSTALGI!!!
Någon annan som minns???


Sto föl e: Ronjas Ben Hur u: Carmen ue: Hauk Thun 222



 
Maite med sin underbara hingst Emil:)
Ida är mamma till Emil & Maite köpte Krona från Taffsnäs.
Krona var en härlig & lite speciell häst:)


Cristall oxå hingst, Cristall fick 43 poäng. BIS, BIR

 
Nostalgi.....

Det var faktiskt jättehärligt att återse Taffsnäs, fast mycket har hänt sedan min tid. Bla har dom byggt ett ridhus som var jättefint.
Men allra allra bäst var ändå att bara vara tillbaka bland gulingarna:)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Carina

Jag gick faktiskt på voltage där, va skit kul! Ja det är kul att åter se och få gamla minnen tillbaka!

2010-05-30 @ 21:41:42
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Marie G

Kul! Själv så var jag på läger där i många år sedan jobbade jag där på massor av ridläger. Självklart var man där & red var & varannan månad & så alla helger, minns ALLA med glädje:)

Men allra bäst var min fjording Penny:)

2010-05-31 @ 09:32:06
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Anki

Va härligt med bilderna, visst minns man huset man bodde i när man var där på läger, o alla helger man var där o red,

måste åka dit o titta jag me :)

2010-05-31 @ 16:20:03
URL: http://revarens.blogg.se/
Postat av: Marie G

Kul:) Man kanske skulle dra ihop ett gammalt gäng & åka dit & ta sig en tur i höst. Oj,oj,oj vilken nostalgi tripp det skulle bli:)

2010-06-01 @ 08:23:55
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0